FEstes de Nadal i altres
bones, jo tinc bestants dubtes, per tant, anire al gra:
1- ara que venen les festes de Nadal, es menejen menjar a molt calorics i greixosos. Pero el que passa es que no em vull engreixar perque per fi em veig be fisicament. Podrieu dir alguns habits per seguir menjar saludable durant les festes?
2- que es mes saludable menjar coses molt caloriaques (fruits secs) pero amb "bons" greixos, o coses tipu torrons i polborons i bombons que aporten menys calories pero mes grases?
3- els greixos que diuen que son bons, exemple: olí d'oliva o fruits secs, tambe engreixen?
4- quants greixos s'han de consumir diariament Per portar una alimentacio equilibrada una dona (greixos de tot tipus: saturats, polisaturats...? Quins son els que engreixen mes? Que passa si es consumeixen menys greixos dels recomenats, igualment en la dona?
Gracies
Laura Medrano

Hola!!
El nostre consell és que tot i que per Nadal hi hagi vacances, intentis seguir amb un estil de vida actiu, és a dir que segueixis fent esport i que els àpats que no són els familiars, els segueixis fent d'una forma saludable i equilibrada. De totes formes no et preocupis perquè la majoria de persones ens engreixem una mica per festes però després, al tornar a la rutina diària el nostre cos es torna a regular i recuperem el pes que teniem abans. Si vols, pots intentar moderar o reduir el consum de begudes amb sucre i cas (refrescs), només amb això ja notaràs la diferència. De totes formes t'aconsellem en que et centris en gaudir de la família i del menjar i no et preocupis per si engreixes o no, ja que passades festes tot tornarà a la normalitat.
Respecte a la segona pregunta, és millor menjar aliments amb greixos "bons", però això no vol dir que no puguis menjar un parell de trossos de torró i/o bombons! Amb moderació tot és correcte.
Tercera pregunta: tot engreixa. Els aliments engreixen tots, excepte l'aigua. En el cas dels olis i els fruits secs, són aliments que proporcionen força energia i que per tant engreixen més que una poma, per exemple.
Pel que fa a la quarta pregunta, dir-te que els greixos són necessaris per a una dieta saludable i equilibrada i tant per l'home com per a la dona són beneficiosos per al cos de manera que si no en mengem suficients, podem tenir problemes de salut. El que sí que és veritat és que hi ha tipus de greix diferent: els greixos saturats són els que trobem en aliments d'origen animal i també en la brioixeria. Els greixos poliinsaturats i l'omega 3 en canvi són els més beneficiosos per l'organisme i els trobem en el peix i l'oli.
Com sabràs, no hi ha cap metge ni nutricionista que digui que no s'han de menjar greixos, així que intenta no capficar-te amb això i gaudir del Nadal.
Esperem haver-te ajudat.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org