Baixeta i pits petits
Hola tinc 15 anys i faig 4t d'ESO, sóc molt més baixa que la resta de la gent i moltes vegades s'enrriuren de mi... També tinc els pits petits i a vegades em fan bromes sobre això i em sento malament. Estic molt cansada de ser com sóc ja que em començo a sentir malament amb mi mateixa per tot el que em diuen. Què puc fer?
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta, psicòloga d' Interpersonal.
Entenc perfectament la teva preocupació perquè a mi em va passar una cosa molt semblant de joveneta. Vaig fer el canvi tard i més aviat era baixeta i el meu cos era molt de nena encara quan la resta de les meves companyes ja tenien pits, formes, etc. Només dir-te que ara faig 1,70 i faig una talla normal de pit. Amb això vull dir-te que el teu cos encara no està acabat de formar del tot, per tant, no t'hi atabalis perquè pot canviar. En segon lloc, dir-te que no hi ha un únic "model" de dona en relació a l'aspecte físic. Tot i que de vegades la TV i la societat en general ens ho vulguin vendre així i ens vulguin associar a determinats tipus de dona a l'èxit. Comença a pensar i segur que trobes, entre conegudes i famoses, noies que són més aviat baixetes i de constitució menuda que han triomfat en la seva vida.
En relació al què et diuen, intenta no fer-los cas, protegeix-te d'aquests comentaris, defensa't i si cal, ataca'ls tu també amb alguna cosa que els puguis fer sentir malament. Pensa que ningú és perfecte, per sort...
Gràcies per la teva confiança. Endavant.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat