Esmorzar
Hola,
Fa molt de temps mes de un any que als matins no esmorzo perquè no tinc gana.
Peró la meva mare sempre em fa un colacao i davegades mel prenc però no sempre i després al pati del insti menjo el meu esmorzar per hi han davegades que no em prenc ni el colacao ni els esmorzar del pati i aixo no se si es bo.
Que tinc que fer perquè aixo no passi?
Gracies.
Laura Medrano

Hola de nou Oxana,
Fas molt bé de consultar-nos ja que aquest és un dubte que força adolescents tenen. Segur que has sentit a dir que l'esmorzar és l'àpat més important del dia, oi? El que potser no saps del tot és el motiu d'aquesta frase. Intentaré fer-te un resum i dir-te alguns dels motius pels quals l'esmorzar és tant important:
• Per la nit, tot i que el nostre cos estigui en repòs, continua gastant energia i quan ens llevem al matí el nostre cos té les reserves quasi esgotades. Igual que un cotxe necessita benzina per a funcionar, el nostre organisme necessita aliment per a tirar endavant.
• Si no esmorzem, estem "obligant" al cos a agafar energia del múscul i per tant podem sentir-nos dèbils.
• Està demostrat que les persones que porten una alimentació equilibrada (i per tant, que esmorzen cada matí), tenen millor rendiment acadèmic ja que el cervell funciona al màxim. Encara que no ho sembli, el cervell necessita energia per estar actiu.
• Esmorzar cada matí ajuda a regular la gana ja que el cos aprèn a quines hores ha de menjar i evitem picotejar o menjar entre hores.
• Si esmorzes et sentiràs més activa i de més bon humor.
• Esmorzar ajuda a prevenir un munt de malalties.
Aquests són alguns dels motius pels quals es diu això de que l'esmorzar és l'àpat més important del dia. El nostre consell és que t'acostumis a esmorzar sempre i ja veuràs com notes tots aquests beneficis. Saltar-se àpats no significa aprimar, sinó més aviat el contrari ja que provoquem un "lio" al cos i aquest tendeix a acumular greix per tenir reserves.
Quan la mare et posa la llet amb Colacao intenta fer l'esforç (tot i no tenir gana) per prendre-la ja que és beneficiós per a tu. I el mateix amb l'esmorzar de mig matí al institut. Esmorzar és un hàbit i si t'acostumes a fer-ho, al final ja no et suposarà cap esforç i no podràs sortir de casa sense haver esmorzat, però ara al principi potser t'hauràs d'esforçar tot i que no et vingui de gust.
Un petó i ànims!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org