Crec q la meva amiga es anorexica...
Hola redactors,
primer de tot m agradaria agrairvos la feina q feu, es molta (suposo!) i la feu molt be!! gracies
crec q una de les meves millors amigues esta caient en anorexia, no menja mai a l hora del pati, a casa seva tampoc, diu q es veu gorda, pero esta molt prima, diu q pesa 30-35 kg, amb 13 anys es molt poc noo?? a mes, abans menjava mes tot i estar prima, i ara sempre ens dona el seu esmorzar al pati. abans vestia amb roba mes arrapada al cos, i ara sempre porta coses amples. jo i una altra amiga pensem q a vegades ho diu per cridar l atencio, pero la veig prima de veritat i no menja res.
la volem ajudar, pro si ho diem als seus pares no sabem si senfadara o alguna cosa...
ajuda sisplau em preocupa molt...
gracies, petoneets
Laura Medrano

Hola guapa!
Moltes gràcies per les teves paraules d'agraïment! La veritat és que ens encanta treballar "per vosaltres" i poder-vos resoldre dubtes i aconsellar en tot el que puguem.
Pel que dius que observes en la teva amiga, em sap greu dir-te que tot apunta a que sí pot estar patint un trastorn de la conducta alimentària com podria ser l'anorèxia. Que no mengi gaire, que us ofereixi el seu esmorzar, que hagi perdut pes, que hagi canviat la seva manera de vestir, que es vegi grassa quan no ho està... tot això són coses que concorden amb una malaltia com l'anorèxia. Heu fet molt bé d'observar tot això i de preocupar-vos per ella, sou unes amigues genials.
El nostre consell és que no espereu més a actuar. L'anorèxia és una malaltia que quan abans comença a tractar-se, més fàcil és curar-se. Una altra característica d'aquest  trastorn és que la persona que el pateix no és conscient de que té cap problema i s'enfada quan s'intenta raonar amb ella sobre el menjar o el pes... No sé si ho haureu intentat, però és probable que si intenteu parlar amb ella i dir-li que es mengi l'esmorzar o dir-li que ja està prou prima, ella s'enfadi o no vulgui parlar del tema. Si això passa, el millor és que en parleu amb els seus pares per assegurar-vos de que saben què li està passant i puguin consultar amb algun metge.
És probable que ella s'enfadi amb vosaltres, però serà un enfado que amb el pas dels dies se li passarà. És important que feu aquest pas ja que sinó estareu allargant la malaltia sense voler-ho... Sé que és difícil, però és el millor que podeu fer.
Una altra opció que se m'acut és que ho expliqueu al vostre tutor/a per a que sigui ell/a qui parli amb els pares de la vostra amiga sense dir els vostres noms, així ella no es podrà enfadar amb vosaltres. Tant si decidiu parlar amb els seus pares com amb el tutor/a, podeu dir-los que es posin en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (www.acab.org) i així els podrem ajudar a entendre què és l'anorèxia i què poden fer per ajudar a la vostra amiga.
Espero haver-te ajudat i donat les pistes necessàries per saber què fer.
Una abraçada molt forta!
P.D. Sou unes amigues genials!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org