INSEGURA
hola, sóc una noia i tinc 15 anys.
Tinc un problema que m'agradaria solucionar. Soc una persona molt timida i que em costa obrirme i agafar confiança amb la gent. A veure, tinc amigues i amb elles si que mobro i soc tal com soc, pero amb la gent que no conec soc molt timida. No m'agrada gens ser tant insegura
Per exemple, quan conec un noi, no puc ni parlar amb ell. Em poso a tremolar i no ho puc evitar.
Això també em preocupa perque nose si mai podre liarme amb ningu o tenir novio.
Necessito ajuda. Em podríeu dir que puc fer per guanyar seguretat i no ser tan timida? Gràcies!!!!!!!!!!
Elena Crespi

Intentarem donar-te algunes claus per a millorar la teva timidesa i tenir millors habilitats socials.
El periodista Francesc Miralles fa un petit recull que ens va molt bé per ajudar-te. Explica que s'han de fer 3 coses per vèncer la timidesa:
1. Millorar l'autoestima
2. Crear habilitats socials
3. Aprofitar els avantatges
Per a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has de ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Per crear habilitats socials, primer, ha sde tenir en compte que tímida no és aquella persona que parla poc... sobretot, perquè llavors confonem parlar molt amb ser extrovertit i l'objectiu que pots tenir és el de parlar molt (i llavors és quan diem coses fora de lloc perquè ens comportem com no som). El que és important és que guanyis seguretat amb les coses que sí que vols dir i que formen part de tu. Per tant, no et fiquis per terrenys que no toquen i si tens dubtes d'una cosa, una bona manera, és preguntant sobre allò... i ja has iniciat una petita conversa...
I quan parla d'aprofitar els avantatges, ens diu que els experts en timidesa diuen que les persones tímides sou molt desitjables perquè teniu grans qualitats: Sensibilitat, fidelitat, atenció, reflexió, modèstia, misteri i suavitat... i tot això és molt positiu per a relacionar-te amb els altres...
Aprofita tot això i, per si de cas, et deixo un vídeo d'un programa de TV3 que va fer sobre com vèncer la timidesa que espero que et pugui ajudar:
">
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
http://www.elenacrespi.com
">www.elenacrespi.com