Ajudeu-me, si us plau
Hola, adolescents.cat!
Tinc un petit problema, no m'agraden les meves curves i m'agradaria baixar de pes; però els meus pares diuen que estic perfecte i que no m'aprimi. Medeixo 1,61m i peso 42.2kg; el meu IMC és de 20, però jo vull tenir-lo de 18, com el de les models, o com a mínim tenir el ventre pla.
Una altre cosa que em preocupa és el meu pit i el cul, ja que ambdos els tinc molt grans.
Els meus pares, que ho exageren tot molt, s'han pensat que tinc algun transtorn alimentari pel simple fet de voler fer dieta, i ara m'estan portant a un psicòleg/psiquiàtre (al Guaret, que pel que m'han dit és molt famós).
M'agradaria saber què en penseu de tot això.
Moltes gràcies, sou enormes, us adoro! Feu una feina genial i la pàgina web és excel·lent
Laura Medrano

Hola Aina!
En primer lloc, moltes gràcies per escriure'ns i felicitar-nos per la nostra feina. Aquí estem per vosaltres així que gràcies a tu també :)
Respecte al que comentes a la consulta, pensem que els teus pares fan bé de preocupar-se una mica ja que si estàs en un pes normal, no et cal aprimar ni fer cap dieta. Tens raó que les models de passarel·la que estem acostumats a veure tenen un IMC de 18 (i de vegades inclús menys), però això no significa que per estar guapes i veure'ns bé totes haguem de tenir aquest IMC... Cada persona som diferent (per sort) i tenim una constitució física concreta. En el teu cas, si tu tens uns bons hàbits alimentaris i fas esport regularment i peses al voltant de 42kg, és perquè la teva constitució marca que aquest és el teu pes saludable. Intentar fer dietes i coses rares per aprimar significarà posar al teu cos i salut en risc, i és per això que suposo que els pares t'han portat a un psicòleg.
Ens comentes que t'agradaria tenir el ventre pla i reduir pit i cul, però sentim dir-te que aquestes coses formen part de la constitució física. Si que és veritat que si fas alguns exercicis concrets pots tonificar abdominals i glutis (si busques a la web d'adolescents.cat segur que trobes articles amb exemples d'aquests exercicis), però no aconseguiràs modelar-los com si fos de plastilina... I respecte al pit no hi ha res a fer ja que les dones no podem escollir quina talla tenir ni quina forma volem que tingui el nostre pit (a no ser que es operem, es clar).
El nostres consell al respecte és que intentis aprofitar aquestes sessions amb el psicòleg per a explicar-li per què t'agradaria baixar de pes i les coses que et preocupen. A tots ens aniria bé anar al psicòleg per a tenir un espai per a nosaltres mateixos, per a reflexionar, per a escoltar un altre punt de vista... així que aprofita que els teus pares t'ofereixen aquesta possibilitat :)
Una abraçada ben forta i si tens qualsevol altre dubte, aquí estem!!
Laura Medrano
Psicòloga
www.acab.org