otromás
Hola! M’agradaria que aquest comentari fos totalment anònim.
Mira últimament no estic passant una bona ratxa, i necessito fer alguna cosa per canviar la situació ,però no només depèn de mi i això és el que em frustra.
A la família tenim un bar, i no rutlla. No dona els suficients diners i perdem més del que guanyem. I ha arribat un punt on aquest negoci s’està carregant a tota la família: me mare es passa el dia treballant i per aguantar beu (és una persona molt negativa i depressiva) i quan arriba dorm. A casa tot són baralles, “reproches” i problemes per culpa de la situació del bar i la falta de diners (costa molt arribar a fi de mes).
M’afecta moltíssim veure a me mare beguda (mai pels terres, eh. Ni borratxa de fer pena! Simplement més que contentilla. Dir que és una mare molt responsable i em cuida MOLTÍSSIM.) El meu pare no para de dir-li que així trencarà la família, però a mi ja se’m treuen les ganes de viure amb ells i passar l’estona junts si només saben parlar del mateix tema. És arribar a casa i començar amb els problemes.
Jo ja vaig intentar parlar amb ells, però és una situació molt dura (i si per mi ja ho és, imagina’t per ells) i entenc que COSTA MOLT canviar tots aquests hàbits quan una cosa t’està enfonsant. Jo intento ajudar-los amb el que puc (estic al primer curs d’uni, i tampoc tinc molt de temps ,ja que una cosa és segura i és que els estudis per davant de tot). Però no puc evitar molts cops arribar al límit, i de vegades els he faltat el respecte.
I la veritat és que no sé que fer, què faig? Sé que no depèn de mi ni és la meva culpa, però sento que no estic fent tot el que puc (però entenc que hi ha prioritat com els estudis). Com puc ajudar a me mare? Ja he parlat amb ella i ha anat a psicòlegs però segueix així... I temo que s’acabin separant els meus pares ja que només viuen per treballar i barallar-se.
Moltíssimes gràcies! Valoro molt el que feu!
Estrella Dorca

Hola!
Gràcies per compartir la teva situació. Entenc que estiguis preocupat i que tinguis ganes d'aportar tot el que puguis per solucionar aquesta situació. Però una cosa has de tenir clara: tu no pots responsabilitzar-te de la situació dels teus pares.
Davant la situació de la teva mare, podries intentar parlar amb els teus avis o altres familiars? Potser si la resta de la família coneix la situació, la teva mare se sent més recolzada i se sent més forta.
A més, també és important que parlis amb el teu pare sobre com veus la seva relació. Fes-li saber que et preocupen aquestes baralles constants, ofereix la teva ajuda al cap de setmana (per exemple) o demana'ls què necessiten de tu. Intenteu formar una pinya per afrontar la situació. No busqueu culpables, sinó busqueu què podeu aportar cadascú de vosaltres per millorar.
És fantàstic que la teva prioritat siguin els estudis, i mentre puguis compaginar-ho, és una bona opció.
Una abraçada!
Laia