martin
Hola adolescents.cat!
Fa temps que no estic bé amb mi mateix i tinc uns quants problemes.
En primer lloc em costa sortir de la zona de comfort, de vegades dubto de mi mateix i sóc insegur (cosa que no m'agrada gens però passa), em costa adaptar-me a noves situacions i em costa una mica relacionar-me amb la gent perquè de vegades i depenent de la situació sóc tímid, que tampoc m'agrada gens ser-ho.
Necessito canviar la meva manera de ser perquè no sóc feliç i no estic còmode amb com sóc, noto que moltes amistats marxen i necessito reinventar-me per estar bé amb mi mateix i tornar a tenir aquelles i noves amistats.
Vull fer coses, vull anar a llocs, passar-m'ho bé, riure, relacionar-me però no puc, ja que sempre hi ha alguna cosa que falla i cada vegada noto que m'estic quedant més sol, una de les coses que més odio i no vull que passi.
Què o quines coses/activitats em recomaneu fer?
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Està molt bé que tinguis ganes de canviar la teva situació i millorar alguns aspectes. Et diré que possiblement no es tracta de la teva manera de ser sinó de les teves expectatives. A vegades ens centrem massa en pensar sobre com hem d'actuar, què pensaran els altres, si és el que s'espera de nosaltres o no...  i això ens fa perdre naturalitat i espontaneïtat.
Intenta pensar en algun lloc on et sentis còmode, on siguis tu mateix... i busca quines coses fas de manera diferent.
Saps què fa atractiva una persona? que faci coses que li agradin!
Busca les activitats que més t'agrada fer: mirar vídeos, fer esport, fer manualitats, la música, el dibuix, la fotografia, l'escalada ... i fes-ho intensament!! Comparteix la teva afició i deixa que els altres t'expliquin la seva. Quan ens centrem en parlar sobre allò que ens interessa, ens deixa d'importar "el què pensaran" i ens importa el "contingut", per tant, som més naturals i ens mostrem tal com som.
Busca allò que t'apassiona i veuràs que la timidesa anirà desapareixent.
Una abraçada!
Laia