PRESENTACIÓ TR
Hola,
em costa molt molt parlar en públic, ho passo fatal, no em surt la veu i se'm oblida el que havia de dir. D'aquí poc tinc la presentació del Treball de Recerca, i estic molt preocupada per si no sóc capaç de fer-la. Em pots donar algun consell? Tinc por escènica?
Gràcies!!
Estrella Dorca

Hola Directioner,
És natural que estiguis una mica nerviosa per exposar aquest treball. Recorda que aquests nervis són la senyal que t'indica que això és important per tu. Per tant, benvinguts nervis!
El problema apareix quan els nervis són tant potents que et bloquegen, així que anem a veure alguns consells:
• Prepara't la presentació amb paraules clau (no intentis aprendre't tot un text). Tingues clar quines idees vols transmetre i deixa-les fluir.
• Abans de començar a parlar, fes una petita pausa, tanca els ulls i fes una respiració profunda. T'ajudarà a tenir més serenitat.
• Quan comencis a parlar, recorda que tu ets qui en sap més del treball.
• Centra't en alguna amiga o persona de confiança i explica-li a ella el treball. Et donarà seguretat.
• Si algun moment t'entrebanques o bé et quedes en blanc, sigues natural i diga-ho! Així et treuràs els nervis per haver de dissimular.
• Agafa-t'ho com un petit repte per aprendre dels teus errors.
És important que ho tinguis mínimament preparat, perquè t'ajudarà a superar petits entrebancs o imprevistos. No vulguis que tot vagi perfecte perquè això és impossible!
Una abraçada!
Laia Sala