pes correcte urgent
medeixo 1'67 i peso 54 kilos esta bè es q em veig gorda i tothom em diu q estic prima pero no se si em meteixen...
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
En primer lloc vull donar-te les gràcies per escriure al consultori i
explicar-nos tot això.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs bé, en la franja del
normopes i en la franja del normopes baix, per això és important que no facis
res per perdre pes.
La part important aquí és la de que estan en el teu pes tu et vegis i et
sentis grassa.
Possiblement tinguis certa distorsió corporal, és a dir, que realment no et
veus tal i com ets. Això en realitat ens passa a tots però hi ha persones en
que la distorsió és més gran. Això està relacionat amb la insatisfacció corporal
i sobretot en l’autoestima.
Sona a tòpic, ho sé, però per
aconseguir això és molt important que deixis d’exigir-te tant a tu mateixa, no
existeix ningú perfecte i que no et comparis amb la resta de gent, ja siguin
les persones que surten a la televisió o a les revistes o als teus amics. Cada
persona és diferent i aquesta és la gràcia ja que és el que et fa única i
especial. Un altre cosa important és intentar deixar de criticar-te a tu mateix
i de dir-te totes aquelles coses que t’agradaria canviar de tu... això només fa
que et sentis més insegur. Centret en el que t’agrada i digue't-ho més sovint
(si cap apunteu en un paper). No és qüestió del que mengis sinó de la teva
actitud i de l’autoestima.
Aquest sembla un tema sense importància però sé que ho estàs passant
malament… per això penso que primer has d’intentar treballar tu per millorar la
teva autoestima però sinó crec que et pot anar molt bé l’ajuda d’un psicòleg
durant un temps.
Si vols parlar-ne amb més calma pots trucar-nos a l’ACAB i així podem veure
que et podria ajudar més.
Aquí tens la web: http://www.acab.org
">www.acab.org
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar
Psicòloga