No m'agrado
Hola. A 6è em vaig aprimar molt (10/12kg) i la meva família estava molt preocupada per mi, i com no volia veure patir a la meva mare, a mitjans de 1r d'ESO vaig començar a agafar una mica de pes, fins que em vaig recuperar del tot, però igualment hi havia dies que em veia gorda. Ara he començat 3r d'ESO i fins ara menjava i mes o menys estava bé amb mi mateixa, però vaig conèixer un noi: ens agradem però no ens veiem res i parlem de tant en tant (viu a la meva ciutat), i fa poc ens vam barallar i vam estar un temps sense parlar, i jo, com soc taaaant intel·ligent per relaxar-me em vaig fumar un paquet de tabac perquè estava molt trista. Al poc temps ens vam començar a parlar un altre cop, però jo ara em veig gorda (no vull perdre ni el cul ni els pits, però sí la panxa i la papada), i últimament intento no menjar gaire, i molt menys sopar perquè quan anem a algun bar o quelcom a sopar em sento encara més gorda i vaig al bany i intento vomitar, però mai em surt. A part he empitjorat moltíssim en els estudis. No se que em passa però no m'agrado gens ni mica, potser es pel noi que m'agrada no ho sé, però no ho entenc perquè ens tornem a parlar... A, un altre cosa important, últimament també estic de molt mal humor i a vegades les meves amigues em cansen molt: una perquè sempre està amb el mobil a la mà parlant amb mil tios a la vegada i explicant els seus problemes a tothom per poder ser el centre d'atenció i quan l'explico quelcom meu és com si no l'importés i continua parlant amb els tios aquests; l'altre perquè t'explica la seva vida, els seus problemes i tot el que li compren els seus papis, i quan tu li dius algo que no l'interesa t'ignora i t'interromp per tornar a parlar de les seves coses, però en canvi tinc 1 amiga més que és amiga del noi que m'agrada i m'expliquen un munt de coses com per exemple que no para de parlar de mi,... i amb ella nose... no m'enfado i estic més a gust perquè sóm només nosaltres dos, no ella i els mil tios amb els que esta de lio o ella i les seves coses, parlem les dos i ens entenem bé, però no vull enfadar-me amb les altres dos...
Com faig per treure'm el mal humor que tinc? Com puc perdre els mixelines de la pancha? Com em puc aprimar una miqueta però sense perdre ni el cul ni els pits? Com puc recuperar una mica d'autoestima? El meu pes està bé (57kg) per la meva estatura (1,65)?
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
En primer lloc vull donar-te les gràcies per escriure al consultori i
explicar-nos tot això. Penso que ho has explicat molt bé i ens has donat molta informació
important.
Si et fixes el tema del pes i de sentir-te insatisfeta amb tu porta força
temps estan allà. Amb això vull dir que no crec que tingui una relació concreta
amb el noi que t’agrada.
Pel que dius tinc la sensació de que no et sents massa a gust amb tu
mateixa ni amb altres coses, com les teves amigues, o els estudis o la
inseguretat que et genera que t’agradi aquest noi.
Com t’ha passat altres cops, crec que sents que canviant el teu cos et
sentiràs millor… que així tindràs la situació més controlada però realment no
és així…
Dius que està baixant el teu rendiment acadèmic i que estàs de mal humor i
irritada… això és en gran part per el fet d’estar menjant poc… menjar poc
afecta a la nostra salut però també influeix molt en el nostre estat d’ànim.
Crec que t’estàs obsessionant amb el menjar i amb el cos però que el que és
important és poder millorar la teva autoestima, i que puguis aprendre a dir el
que necessites i com et sents. Penso que t’aniria molt bé l’ajuda d’un psicòleg
per poder treballar totes aquestes coses i tinguis un espai per explicar el que
et passa, per poder previndre un trastorn de la conducta alimentaria, perquè
saps igual de bé que jo que estàs fent conductes perilloses que no son bones
per tu.
Pel que fa al teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del
normopes, amb lo qual no has de perdre pes.
Pots escriure els cops que necessitis.
Si vols també ens pots trucar al ACAB (http://www.acab.org
">www.acab.org)
Una abraçada guapa
Carlota López Ballestar
Psicòloga