Bulímia
Tinc un problema, estic amb una noia que m'ha confessat que vomite el que menja perquè es vol aprimar.
Jo intento convencer-la que ella esta be, però no em fa cas, diu que el seu pare li diu gorda.
No sé que puc fer per ajudar-la, crec que dir-ho als seus pares empitjoraria la situació, però jo sol no puc ajudar-la.
Es una noia amb curves, però a mi ja m'està bé. No se com convencer-la de que pari de vomitar, penso que potser la podria convencer de que es fiques a regim en lloc de vomitar, però no se si s'ho podria prendre com a que crec que esta gorda i ho empitjoraria. Ajuda si us plau.
PD: El fet que et tinguis que registrar per fer una consulta fa que no sigui gaire anònim, estic segur que podeu millorar la web en aquest ambit, ja que i soc també comentar que la web va molt lenta. Per lo de més molt bona feina a tot l'equip de adolescents.cat espero que em pugeu ajudar també a mi.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapo!
Gràcies per enviar-nos la teva consulta i agrair-nos la feina que fem l’equip d’adolescents.cat. Moltes gràcies.
Bé, si aquesta noia s’està provocant el vòmit, com tu dius estarien parlant possiblement de que pateix un trastorn de la conducta alimentaria.
Moltes vegades les persones pensen que el trastorn de la conducta alimentària apareix només perquè la persona no s’agrada a si mateixa, o per que s’obsessiona amb el cos i amb el menjar, i tot i que en certa part això hi és també és molt important veure el que hi ha darrera, el perquè a aquesta persona li ha passat això. Molts cops el trastorn apareix quan a la teva vida comencen a passar coses desagradables, com que et tractin malament a l’escola, la separació dels pares, una mort que no saps com portar, la ruptura d’una parella, etc..., et sents molt malament i no saps com gestionar la situació. Per això, el més important és que la persona parli d’això més que del cos.
Dir-li que faci règim no és massa bona idea com tu dius, ja que ho associarà a que té que perdre pes i a més només serà un canvi de simptomatologia.
Lo bo és que els trastorns alimentaris es poden curar però arribat aquest punt és important que busqui ajuda d’un psicòleg especialista de trastorns alimentaris.
Possiblement ella no vulgui reconèixer el problema... o digui que deixarà de fer-ho. Però és important passar a l’acció. Crec que el millor que pots fer és parlar-ho amb la seva família o si sou majors d’edat podeu venir a l’Associació (www.acab.org).
Lo important és entendre que això va més enllà del menjar i de que no s’agradi físicament. A través d’això el que intenta és evitar el seu malestar emocional, però és un bucle... perquè evidentment això en genera més.
Parla-ho amb ella i després demaneu ajuda o parla-ho amb la família.
Té molta sort de tenir algú com tu al seu costat. Gràcies!
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga