no mejo perque estik obessa (molt) crec?!
Hola adolecents tink 15 anys i medeixo 1,60 i pesso 65k estik be de pes o obesa? estik preocupada perque no menjo!!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Gràcies per escriue al consultori.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que no tens obesitat, tal i com tu estàs dient. Si et sents així gran part forma part de la teva autoestima i insatisfacció corporal.
Pel que fa a l’alimentació és important que no t’hi obsessionis i que intentis seguir una alimentació equilibrada.
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
També és important que treballis el tema de l’autoestima.
Intenta no críticar-te a tu mateixa i no comparar-te amb els altres tot el contrari. Intenta dir-te les coses que t’agraden de tu que estic segura que també n’hi ha.
Una abraçada guapa.
Carlota López Ballestar
Psicòloga