NO MÉS GRANS!!
Hola!!!
Des de que vaig començar l'adolescencia que tinc acné i alguns granets a la cara... hi ha algun tipus d'aliment que els pugui reduir?? Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta. Pensem que és molt interessant perquè hi ha moltes persones preocupades per l’acne i molts mites alimentaris al voltant d’aquest tema.
Moltes persones pensen que aliments com els làctics o la xocolata produeixen acne però s’ha trobat que no està relacionat el que menges amb els grans.
L’acne, de la mateixa manera que el pes, l’alçada, el color dels ulls, etc. ens ve donat per la predisposició genètica. Durant la infància no solen aparèixer però al inici de l’adolescència, quan comences a fer el canvi, a moltes persones comencen a sortir-lis granets. Això no és perquè facin un canvi de la seva alimentació sinó perquè es comencen a produir molts canvis hormonals.
Per això és una cosa difícil de controlar. En el cas de que et preocupi moltíssim sempre pots consultar-ho amb un endocrí, que és el metge expert en les hormones, i amb un dermatòleg, que és l’expert en la pell.
Nosaltres et recomanem que segueixis una dieta equilibrada i facis esport, sense variar la teva alimentació. També has d’intentar seguir el consell dels teus pares, ja que quan et petes el gra és una solució ràpida però a la llarga te’n penediràs, ja que com diuen deixa marca. El que si que et pot anar bé és netejar-te molt bé la cara amb un sabó facial pel teu tipus de pell i utilitzar una crema pels grans quan surtin. Així marxaran més ràpid i et faran menys mal.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Moltes gràcies, i no et preocupis. Aquest és un aspecte típic de l’adolescència, li passa a la majoria de persones i acaba desapareixent un cop les hormones s’estabilitzen.
Carlota López Ballestar