Pes correcte ?!!!
Hola, tinc 14 anys medeixo 1.76 i peso 62kg, i no acabo de saber si el meu pes es correcte, i estic preocupat perquè desde fa un any que em veig "gordo" i intento menjar menys , hauria de seguir menjant menys ?¿? i em pots aconsellar alguns altres metodes per aprimar???
Carlota López Ballestar

Hola guapo
Moltes gràcies per escriure al consultori i confiar en nosaltres. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs molt bé, en la franja del normopes i en absolut estàs a prop de la franja del sobrepès. Si fa temps que et sents així això em fa pensar en la teva autoestima i en que potser la insatisfacció amb el teu cos poc a poc a portar a que et distorsionis una mica. No et preocupis, això ens passa a tots.
Aquí el més important és que t’adonis (confiant) que és un tema emocional i no físic.
És molt important que deixis d’exigir-te tant a tu mateix, no existeix ningú perfecte i que no et comparis amb la resta de gent, ja siguin les persones que surten a la televisió o a les revistes o als teus amics. Cada persona és diferent i aquesta és la gràcia ja que és el que et fa únic. Un altre cosa important és intentar deixar de criticar-te a tu mateix i de dir-te totes aquelles coses que t’agradaria canviar de tu... això només fa que et sentis més insegur. Centret en el que t’agrada i digue't-ho més sovint (si cap apunteu en un paper). No és qüestió del que mengis sinó de la teva actitud i de l’autoestima.
Intenta anar millorant la teva autoestima poc a poc i si veus que no et sents millor si vols pots venir a veure’ns a l’Associació (www.acab.org) i en parlem amb calma.
Aquí et deixo les pautes per seguir una dieta saludable però no et puc donar consells per perdre pes perquè seria negatiu per tu.
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Espero que això et vagi bé!
Una abraçada guapo!
Carlota López Ballestar
Psicòloga