La he cagat molt.
Hola adolescents! Doncs tinc un problema... Fa cosa d'unes setmanes el meu novio i jo vam tallar perquè quasi em deixa embarassada i em vaig haver de prendre la píldora del dia després (clar, sóc menor i els meus pares ho van haver de saber...), la vaig cagar molt i la relació no era la mateixa deien que no confiaven en mi i que no volien ni veure al meu ex. La cosa esta en que estem molt enamorats i no som capaços de veure'ns només com amics però és impossible estar junts... Ens barallem per res, cada dia (inclus sent només amics), sempre té gelos de tots els nois que se'm apropen sempre es fa paranoies i quan erem parella fins i tot s'enfadava quan sortia amb les meves amigues i no amb ell. Però ell no para de dir que d'aquí un temps tornarem i que m'esperarà i no em para de preguntar si l'esperaré jo, i no ho puc fer perquè no veig futur en la relació amb tants problemes i menys per mi. M'he enamorat d'un altre, i sento que el traiciono perquè encara que no estiguem junts li he dit que l'esperaria perquè no sóc capaç de dir-li que no el podré esperar... I això no és tot, la persona que també m'agarada és el seu millor amic... I li he dit (m'ha dit que podia confiar en ell). Jo ja li he dit que no vull tenir parella només volia que sapigués que m'he enamorat d'ell i clar ell s'ha quedat en shock i diu que sóc guapa i tot però que no vol res (i això no m'afecta perquè sabia que aquesta seria la resposta) el què m'afecta és que la nostra relació com amics s'ha anat a la merda, evitem parlar-nos... Estic molt deprimida tot era tan fàcil i en unes setmanes ha canviat completament TOT. I he pensat i m'he donat compte que si per alguna raó algun dia el seu millor amic li diu al meu ex (que es pensa que tornarem d'aquí uns mesos i estic reservada per ell) ell dirà que li he mentit i la cagaré molt el perdré i tampoc vull això perquè encara que no estigui enamorada l'estimo igual i no vull fer-li mal. Com li puc dir això i quan? Siusplau ajudeu-me us necessito!!!
Gràcies per avançat, una abraçada.
Elena Crespi

Hola Cucut!
Gràcies per escriure'ns.
T'hem de dir algunes coses i potser n'hi haurà una en concret que no tagradarà gaire però... la relació de parella amb el teu ex (amb gelos, baralles, paranoies, enfados...) és una relació tòxica, de dependència emocional i masclista. Per tant,s empre et recomanarem que busquis un amor que sigui molt més saludable perquè una relació així no et pot fer estar bé i no aporta coses bones, més aviat el contrari.
Entenem que no es deixa d'estimar a algú quan s'acaba la relació però tu vols seguir fent la teva vida i això està molt i molt bé. I t'has enamorat d'algú altre. Fantàstic. Només et demanarem que t'asseguris de no construir una relació poc saludable si tens possibilitats d'estar amb aquesta altra persona.
I amb el teu ex, segur que li faràs mal. Quan hi ha una ruptura i es refà la vida, sempre es fa mal a l'altra persona però això no t'ha de fer enrere de tirar endavant amb el teu futur...
I li pots comentar tal i com ens ho has explicat a nosaltres. Sincerament. I si ell no ho entén... li hauràs de deixar temps perquè ho paeixi i ho digereixi... i ho farà, tot i que li costi de bones a primeres.
I sobre els teus pares, parla amb ells. És normal que estiguin dolguts perquè han hagut de veure que la seva fillae s fa gran, que té sexualitat compartida i que això pot tenir conseqüències... però demostra'ls-hi que ets responsable, que has après del que ha passat i que poden confiar en tu.
Una abraçada!
eLena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81