Intentar encaixar
Hola, jo sóc una noia de 14 anys. Tinc unes quantes amigues, casi totes les de la infancia. Al cap del temps he vist que elles són les meves verdaderes amigues. El que passa es que tot a canviat una mica, el curs passat estavem totes juntes ,amb unes altres que vaig conèixer al insti, al pati on parlàvem de tot i comentavem moltes coses. Però ara cadascuna va pel seu camí. A mí sempre m'ha costat socialitzar amb la gent, ja que sóc bastant tímida. I per això em costa relacionar-me.
Però m'agradaria que tot sigués com abans. Perquè ara em sento una mica desplaçada, al ser tan tímida no expresso els meus sentiments i veig a moltes nenes diguent-se apodos, abraçant-se i jo em sento com una mica marginada. He intentat canviar, però m'han d'acceptar elles tal com sóc, no? ¿Però que puc fer per no sentir-me així? ¿Què puc fer si sóc tan tímida?
Elena Crespi

Hola de nou JMS!
Intentarem donar-te algunes claus per a millorar la teva timidesa i tenir millors habilitats socials.
El periodista Francesc Miralles fa un petit recull que ens va molt bé per ajudar-te. Explica que s'han de fer 3 coses per vèncer la timidesa:
1. Millorar l'autoestima
2. Crear habilitats socials
3. Aprofitar els avantatges
Per a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has de ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Per crear habilitats socials, primer, ha sde tenir en compte que tímida no és aquella persona que parla poc... sobretot, perquè llavors confonem parlar molt amb ser extrovertit i l'objectiu que pots tenir és el de parlar molt (i llavors és quan diem coses fora de lloc perquè ens comportem com no som). El que és important és que guanyis seguretat amb les coses que sí que vols dir i que formen part de tu. Per tant, no et fiquis per terrenys que no toquen i si tens dubtes d'una cosa, una bona manera, és preguntant sobre allò... i ja has iniciat una petita conversa...
I quan parla d'aprofitar els avantatges, ens diu que els experts en timidesa diuen que les persones tímides sou molt desitjables perquè teniu grans qualitats: Sensibilitat, fidelitat, atenció, reflexió, modèstia, misteri i suavitat... i tot això és molt positiu per a relacionar-te amb els altres...
Aprofita tot això i, per si de cas, et deixo un vídeo d'un programa de TV3 que va fer sobre com vèncer la timidesa que espero que et pugui ajudar:
eLena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81