Estic en el bon pes? (2001)
Hola,
només volia demanar que medeixo 1.74 aprox. i peso uns 52 kg. Estic en el pes correcte?
(Menjo molt sa però tampoc en grans quantitats)
Laura Medrano

Hola!
Doncs segons el que ens comentes que mesures i peses, tens un pes que està dins la normalitat però en la franja baixa, és a dir que no seria recomanable que aprimessis ja que aleshores sí que estaries en un pes baix segons la teva alçada.
Tot i així pensa que tot i que el pes és una dada a tenir en compte, el més important és que t'alimentis d'una forma saludable (menjant de tot però de forma equilibrada) i que tinguis un estil de vida actiu (és a dir, que facis esport habitualment) i en última instància sempre pots consultar-ho al metge, que és la persona que et podrà respondre millor perquè et coneix des de que ets petita i sap la teva evolució natural.
El que si que m'agradaria saber, si ens ho vols explicar, és perquè dius que no menges en grans quantitats. Amb això vols dir que intentes menjar poquet? O que tens poca gana? Si vols pots tornar-nos a escriure i ho comentem una mica.
Una abraçada i gràcies per fer servir el consultori.
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
ww.acab.org
Anonym
Hola,
Amb lo de que no menjo grans quantitats crec que és una barreja dels dos factors. Hi ha algun dia que puc menjar molt però normalment no em passo, ja que encara que em veig bé de cos tinc por d'engreixar-me si començo a menjar molt.
Laura Medrano
Hola de nou!
Justament et vaig fer aquesta pregunta perquè m'imaginava que potser en el fons intentes menjar poc perquè no vols pujar de pes.
Pensa que el pes corporal es regula sol i encara que un dia mengis més o mengis menys, això no implicarà automàticament que t'aprimis o t'engreixis. Per a que una persona augmenti de pes, a part d'una predisposició genètica, cal que la persona faci una alimentació desequilibrada durant força temps i que a més tingui una vida sedentària (que no faci esport ni exercici habitualment).
Amb això vull dir-te que si un dia menges més del compte perquè tens gana o bé perquè t'agrada el que hi ha per dinar (per posar un exemple), no passa res perquè això no implicarà que pugis de pes. Tot i així tal i com et vaig comentar l'altre dia, pots estar tranquil·la perquè actualment estàs a la franja baixa de la normalitat. Si notes que potser estàs més preocupada per aquest tema del que hauries d'estar-ho i que tot això t'arriba a obsessionar una mica, et recomanem que ho comentis als pares per a que puguis consultar-ho al metge i que t'orienti. També si ho vols pots tornar-nos a escriure, ja ho saps :)
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
ww.acab.org