pes adeecccuuuaattt
Hola, voldia saber si estic al pes adecuat. Medeixo 1,69 i eso 59-60kg (depen dl dia). voldria apimar fins als 56-57 o aixi pero no ho aconsegueio MAI. podria deixar de mengar una setmana que no aprimaria res... Per cert, sabeu alguns exercis per aprimar panxa? (osigi ventre) gracciiiiessss1!!!
Laura Medrano

Hola!!!
Doncs segons el que ens dius que mesures i peses, estas en un pes adequat i saludable. De fet pots estar molt tranquila perquè el fet que no puguis baixar de pes és una resposta que et fa el teu cos a aquests intents d'aprimar. El cos de cada noia té un "pes ideal" diferent, que ens ve marcat per la genètica i per la nostra constitució física, per tant possiblement si baixessis a 56-57 quilos, el teu cos se'n veuria ressentit perquè estaria per sota del que et toca.
No sé si m'he explicat bé...
Respecte a la segona pregunta, qualsevol exercici que impliqui fer força amb els abdominals et servirà per tonificar la panxa (que no vol dir aprimar-la). Exemples concrets poden ser la natació, saltar a corda, fer running, ... o sinó els típics abdominals de tota la vida. A Youtube podràs trobar un munt de tutorials, però ja t'aviso que són exercicis bastant avorrits.
El millor és que busquis un esport que t'agradi i que el practiquis habitualment. En la majoria d'esports complerts es treballen moltes parts del cos, entre elles la panxa. Per donar-te més idees, a Adolescents.cat van publicar fa un temps aquests exercicis que si vols pots intentar fer:
http://www.adolescents.cat/noticia/26958/exercicis/tenir/bons/abdominals/nom/minuts
">
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org