No sé si he fet malament en començar a fumar..
Hola!
Bé, doncs el cas és que tinc 14 anys i ja he começat a fumar.. No estic enganxada ni molt menys, però em preocupa que arribi el moment en el que depengui. Només una amiga meva també fuma i no li he explicat ja que sempre em diu que no ho fagi, es a dir, que cap persona m'ha incitat a començar a fumar, ho faig perquè m'agrada i perquè em relaxa quan estic molt estressada. No fumo cada dia, potser dos a la setmana o com a molt quan estic passant una mala época.
Ho hauria de començar a deixar? M'agradaria poder-ho fer sense dependre, tal i com ho faig ara, és possible?
Laura Medrano

Hola i gràcies per utilitzar el consultori!
Doncs de la mateixa manera que tu has decidit començar a fumar, has de ser tu mateixa la que decideixis deixar de fer-ho, ja que per molt que nosaltres t'ho recomanem has de ser tu mateixa la que prengui aquesta decisió.
No cal que et diguem que fumar és perjudicial per a la salut i que el tabac té un component adictiu molt fort i que un cop t'hi enganxes, costa moltíssim deixar-ho (a part dels diners que costa...).... tot això ja ho saps :) Si decideixes deixar-ho abans de que sigui massa tard, ara és el moment!
T'aconsellem que intentis calmar i reduir l'ansietat d'altres maneres més saludables. A cada persona li funciona una cosa o una altra, però per exemple potser et va bé sortir a fer exercici, o estirar-te al llit i escoltar música, o trucar per telèfon al teu millor amic/a i xerrar per desfogar-te, o posar-te la música a tope i cantar i ballar a l'habitació,... no sé, només són idees.
Una abraçada mooolt forta!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org