No sé el que fer
Al estiu vaig entrar a un grup de whatsapp on vaig fer molts amics i de cop un dia vaig començar a parlar amb una nena que viu a un altre poble molt més lluny, cada dia parlavem fins molt tard, i poc a poc vaig començar a sentir algo per ella, pero no volia pensar que potser m'agradava. Vam estar parlant molt més temps i vaig decidir explicar-li el que sentía per ella, i ella em va explicar que sentía el mateix per mi, així que vam decidir probar de sortir. Vam durar 4 mesos i ho vam deixar per la distancia, i perque els meus pares es van acabar enterant-se i em van prohibir parlar més amb ella. Vam passar bastants mesos sense parlar fins que un dia vam parlar. Ella ja no sent res per mi, pero jo si, sento que potser estic enamorada pero no ho sé. De fet no sé si potser va ser algo temporal i que de veritat senti que la trobo a faltar, pero sento que tornaria a estar de parella amb ella. Vull preguntar, que he de fer? m'he declarat bastants cops i m'ha dit que no totes les vegades. Segueixo parlant amb ella? li envio un text? siusplau ajuda'm
Estrella Dorca

Hola,
Em sap greu dir-te això, però tinc la sensació que ella ja ha sigut molt clara amb tu. Sé que fa molt mal que una persona no senti el mateix, però no la podem obligar a estar enamorada de nosaltres, no? Hauràs de respectar els seus sentiments i la seva decisió.
Entenc que tinguis ganes de parlar amb ella, d'explicar-li què sents per ella i descriure tot el que heu viscut juntes, però això no canviarà res. La decisió està presa per part seva. Ara, quan tu puguis, hauràs de començar a passar pàgina. Recorda les tres distàncies:
• DISTÀNCIA FÍSICA - aquesta és fàcil si viviu lluny, perquè és més difícil coincidir i veure'us cara a cara.
• DISTÀNCIA VIRTUAL - deixa de seguir-la a les xarxes socials, de mirar els seus posts, de veure si està connectada.... És una manera d'autoenganyar-nos i ens sembla que així estem més propers a la persona.
• DISTÀNCIA MENTAL - quan sentis que els teus pensaments van cap a ella, deixa que passin i torna a centrar el focus en tu. Pensa en què vols fer, passa estones amb les teves amigues i la teva famíla. És un bon moment per cuidar-se.
Quan tinguis aquestes tres distàncies, arribarà el moment de la DISTÀNCIA EMOCIONAL, que és la capacitat de recordar la persona sense sentir dolor.
Sé que és difícil, però tots hem de buscar la manera d'estar millor en un futur, no creus?
Una abraçada bonica,
Laia Sala