Cannabis
Hola adolescents,
tinc un problema clar que realment no és el meu problema però em fa preocupar. El meu ex i jo ho vam deixar per problemes que ell tenia però mai hem deixat de parlar ni de preocupar-nos l'un per l'altre, sols que ho vam deixar perquè les condicions no eren les millors, tot i que encara ens volem. Una de les raons que ho vam deixar és perquè ell tenia una depressió i jo tampoc estava molt a prop que diguessim (a bastants km per ser més concrets), la cosa és que ara ell fa un parell de dies que ha començat a fumar cannabis perquè diu que li ajuda a no veure els problemes, que fa que tot sigui millor. Abans fumava, pero de tabac normal del de liar; però clar ara es passa el dia emporrat però de cannabis. Em preocupa la seva salut perquè sé que el cannabis és de lo pitjor i jo sols vull que estigui bé. No sé que puc fer per a que hi deixi però tampoc el vull obligar obviament, ha de ser algo que surti d'ell. Ajuda siusplau
Estrella Dorca

Hola Tori,
Tens tota la raó, el cànnabis no ens ajuda quan tenim un problema. Simplement ens dóna la sensació que els problemes s'esvaeixen i durant una estona no ens afecten. Però això no és real. Els problemes segueixen existint i si no som capaços d'enfrontar-nos-hi, és molt possible que es facin més grans i complicats.
De totes maneres, tu tampoc pots prohibir-li que fumi. Pots agrair-li molt quan no fumi i acostar-lo cap als amics que no fumin. Fer-li propostes d'activitats que no impliquin fumar... i estigues al seu costat donant-li suport.
Si veus que tot i així la situació es complica, hauràs de parlar amb els seus pares o algun company de classe per tal que l'ajudin des de la proximitat.
Una abraçada!
Laia Sala