Pes ideal?
Hola! M agradari saber la vostra opinió sobre el meu pes, medeixo 1'62 més o menys i peso 44'5 - 45kg. Està bé? Quin seria el pes ideal? A mi m agrada estar així. Petons.
Mònica Fernández

Hola preciosa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. I un altre petó per tu J
Em sembla molt bé
que t’agradis, però recorda que t’has d’estimar incondicionalment, tinguis el
pes que tinguis.
En quan a la
pregunta del pes ideal, dir-te que hi ha taules de referència en quan a salut però no hi ha un
ideal de pes, perquè la perfecció no existeix (només l’ideal estètic que han creat els
mitjans de comunicació per guanyar diners amb productes dietètics i de cosmètica per aprimar-se).
Dit això, si mirem
el teu pes i la teva alçada si que veiem que realment estàs molt per sota del
pes que hauries de tenir. És cert que la genètica té un paper important en això,
però tenint en compte les dades que ens dones, les taules de referència et
recomanen que consultis al metge o metgessa perquè possiblement et cal pujar de
pes amb una http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/la-piramide-de-lalimentacio-saludable/
" target="_blank">alimentació equilibrada. Això significa menjar de tot però en les
quantitats adequades.
Per tant, la
nostra recomanació és que parlis amb els teus pares, per revisar la teva
alimentació i verificar que estàs en el teu pes saludable. O potser tot està
bé, és així la teva constitució i no has de fer res més que estimar-te tal com
ets. Però hem de sortir de dubtes i descartar qualsevol problema que pugui anar a més, oi?
Alguns consells alimentaris que et podem avançar és que mengis de manera
equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar
bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet i alguna
galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que
sinó potser et caurà malament.
De totes formes, si
tens dubtes més concrets o vols donar-nos més informació pots tornar-nos a
escriure i intentarem aclarir-ho millor. I si et ve de gust, també pots tornar a escriure per explicar-nos com t'ha anat. Et sembla?
Una abraçada!
Mónica Fernández
Psicòloga
consulta@acab.org
www.acab.org