cansada del meu cos
Sóc una noia amb un greu problema d'autoestima. La tinc molt baixa. I mirar-me cada dia al mirall i pesar-me és odiós perqué tinc una obsesió amb no engreixar. No vull engreixar per res del món. Però sento que ho he fet, i fins i tot em fa por pujar a la "bàscula". Sé que he crescut encara que sigui una miqueta i això fa canviis al pes..pero em veig gorda, desgraciàdament, em veig gorda. I no sé que fer per evitar-ho. Intento estimar-me, hi ha molta gent pitjor que jo i ho sé però..es que jo no m'agrado gens. Potser medeixo 1,66/67 i peso casi 60kg.. (no vull pasar dels 55) i per a mi veure'm es un horror..no exagero. Per sort no pateixo de bulimia ni anorèxia, perque m'agrada menjar i sóc molt vaga per posar-me a fer exercici, a més ara que estudio massa i comença a fer fred em costa moltíssim. Recomeneu-me alguna cosa, siusplau. Gràcies per intentar ajudar!
Mònica Fernández

Hola guapa!
Em sap molt de greu que estiguis patint tant pel teu pes i que això t’estigui afectant tant a teva l’autoestima.
A veure, valorem el que et passa...
Si tenim en compte el teu pes, alçada i edat, sabem que estàs en un pes normal (i inclús encara podries pujar de pes i seguiries estan dins la franja correcta), però tot i així et veus grassa. T’adones que no pots mirar-te al mirall, pesar-te...  el que podria semblar una tonteria, per tu no ho és, és un “horror”. Sabem que no exageres, a molts noies i nois li passen el mateix que a tu, més del que et pots imaginar.
Una obsessió (com la de pesar 55k) és una cosa que no et pots treure de la ment, una idea que es queda permanentment clavada. No depèn de tu, ella domina i amb el temps és pot anar fent més forta i dominar-te més. Pot portar-te a una situació en la que estigui en risc la teva salut perquè et diu mentides, et fa creure coses que no són veritat, i et començarà a demanar-te que facis coses perilloses... en realitat no l’importes tu, ni que estiguis bé, només vol aconseguir el seu objectiu. I quan creus que ho has aconseguit (per exemple, quan has arribat al 55k) et demana més... és insaciable, mai té suficient.
Això és una obsessió, pot arribar a ser un problema greu, i li hem de fer fora, com més aviat millor. No deixarem que t’estigui foten la bronca tot el dia, maltractant-te. Oi que mai deixaries que li parlessin així a una amiga o amic? Doncs no t’ho deixis fer.
Necessites ajuda, sola no pots fer fora una obsessió! Com és molt comú el que et passa, hi ha molts bons especialistes: t’ajudaran a sentir-te bé, a aprendre a valorar-te, a estimar-te (pujar l'autoestima) i cuidar-te millor. Vols sentir-te maca i veure’t bé?, perfecte! Ho podràs aconseguir també, no t’amoïnis.
Necessitem llavors que et posis en marxa ja, perquè sinó l’obsessió anirà a més, encara que no ho vulguis (recorda que no la pots controlar). I més encara si comencessis a fer dieta o més exercici, això en la teva situació tan vulnerable seria un perill!
Quins passos has de seguir per agafar el camí correcte? Necessitem que ho diguis als teus pares per a que t'ajudin i aneu al metge i als/les especialistes en autoestima. Oi que si et caus i et trenques un braç demanaràs ajuda? doncs això és exactament igual: quant estàs patint també has de demanar ajuda. Recorda sempre una cosa: el que et passa no és culpa teva, ni de ningú, i no has de sentir vergonya ni culpabilitat.
Si et consta parlar-lo amb els pares, perquè et resulta un tema molt íntim, pots fer-lo per escrit, amb una nota. O encara més ràpid, pots deixar-li impresa aquesta resposta que t’escrivim.
Si vols, també pots dir als pares que ens truquin a l’ACAB per orientar-vos i recomanar-vos on podeu anar:
Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB)
www.acab.org
93 454 91 09
consulta@acab.org
Dilluns – Dijous : 9-14h i 15-20h i Divendres: 9-14h
Una abraçada i ànims que tu pots!! Ah, i quan et vingui de gust, torna a escriure’ns i explicar-nos com t’ha anat.
Mónica Fernández
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org