El començament del bullying a una amiga meva
Tinc un problema greu! Crec, que la meva amiga, està al principi del acos verbal.
Tot va començat amb una baralla que va tenir amb una de la classe. Ella va pensar, que això ja es quedava allà i ja està. Però, la cosa ha anat augmentant. Aquesta companya, ha posat a casi tota la classe en contra seva.
La insulten a les seves espalles o fins i tot a les reds socials en públic... A classe li tiren papers al cabell i se'n burlen constantment. Ara, ja la margina fins i tot la seva millor amiga.
Avui, ja a sigut el colmo. Han vingut a perseguir-la i quan marxave'm, tornaven. Al final la he agafat del braç i me la he emportat amb les altres dos amigues... M'he anat a queixar al de guardia, i m'ha donat premis, per anar a parlar a direcció. Allà, ja s'ha començat a liar.
La cap d'estudis, m'ha donat la raó, i a sobre, ens ha felicitat per anar. El problema, es que els de la classe, s'han entarat, de que jo he anat i que demà, vindrà a parlar.
La veritat, es que més igual si m'odien. El problema, que ara estic algo confusa. Perque diuen, que allò no es bullying. Tot hi així la cap d'estudis, m'ha dit, que allò podia ser el començament del bullying verbal. Ara ja no estic tant segura. He fet bé? O no es per a tant?
Elena Crespi

Clàudia, com estàs?
Primer de tot, felicitar-te pel que has fet. Ets molt valenta i tens uns entit del que està bé i del que està malament que ha fet que facis un pas molt important per a aquesta noia i per a nosaltres.
En segon lloc, agrair-te la confiança de demanar-nos consell.
Ja t'avancem que has fet molt bé fent aquest pas i estem molt orgulloses de tu. Si la majoria de companys i companyes de classe fessin el que has fet tu, el bullying no tindria tanta força i la gent que el fa se sentiria més dèbil.
Noslatres no tenim cap mena de dubte de que això és bullying (i no només verbal perquè bé que li tiren papera a aquesta noia). I és cert que hi ha agressions molt més bèsties dins del bullyinn però totes comencen per situacions com les que has descrit tu, per tant, aquí hi havia un cas de bullying.
Gràcies per donar una cop de mà a aquesta companya i per donar una lliçó als mestres i a direcció fent el pas de donar al cara per ella.
Si vols els hi pots dir que has consultat amb unes psicòlogues sobre el cas i que t'han dit que, evidentment, que és bullying.
Una abraçada ben gran!
Elena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81