Ajudaaa! No em sento agust amb el meu cos.
Sóc una noia de 14 anys, que a la part dels malucs se m'enfonsa i em fa una forma que no m'agrada gens. Hi ha algun exercici o aliment per agafar la forma?
Mònica Fernández

Hola guapa!!
Em sap molt de greu però no puc donar-te cap
resposta miraculosa a la teva consulta ja que, com deus saber, la genètica determina
molt la forma del cos. Així que abans de tot has de posar-te uns objectius
realistes i no generar-te falses expectatives. En això són especialistes els
anuncis i les revistes, que ens volen fer creure que son com fang, que podem
modelar-los fàcilment (això sí, comprant els seus productes). No t’ho creguis!
El que sí pots fer per intentar muscular i guanyar forma és fer exercicis per desenvolupar les cames i per tant la zona dels malucs.
Hi ha molts exercicis i esports on es treballa la part inferior del cos, així
que la qüestió és buscar-ne algun o alguns que t'agradin i et motivin. Això és
molt important ja que els resultats que impliquin canvis corporals (i sobretot
en la musculació de les dones) tarden en veure's uns quants mesos. Si
t’avorreixes fent-lo és molt probable que no siguis constant. Un consell és que
facis activitat física en companyia, en grup, i no sola a casa. Et distrauràs i coneixeràs gent nova
J
Exemples d’esports i activitats que podries fer:  sortir en bicicleta, natació, pujar per les escales en lloc de l'ascensor o les escales mecàniques, patinar, ballar, http://www.adolescents.cat/noticia/25531/exercicis/tenir/cames/tonificades
">fer sentadillas, steps,... Potser el teu
professor/a d'educació física, que et coneix personalment, et podrà donar
moltes idees. Per què no li demanes consell?
Respecte al tema del menjar, les pautes alimentàries
en realitat són les mateixes que per a qualsevol persona: seguir una
http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/la-piramide-de-lalimentacio-saludable/
">alimentació equilibrada, variada i suficient, intentar seguir els 5 àpats
diaris que es recomana fer (que no et falti energia). Ah, per cert, els llegums
i els fruits secs són aliments rics en proteïna saludable que t’ajudarà a
construir la musculatura, procura consumir-los sovint. Idees: amanides amb
http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/els-llegums/consells-gastronomics/index.html
#pestanya-4">llegums (cigrons, llenties, pèsols...), http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/festes-divertides-i-saludables/humus-pate-de-cigrons-amb-bastonets/index.html
">hummus (és un paté de cigrons que està molt ric i és molt fàcil de
fer), els fruits secs poden també ficar-se a l’amanida o per berenar (nous,
ametlles, avellanes, pipes, pistatxos, hi ha tants!!!)
Si tens més dubtes pots tornar-nos a escriure.
Una abraçada i paciència
Mónica
Fernández
Psicòloga
www.acab.org
consulta@acab.org