Germanes amb pares separats
Hola em dic Tatiana i tinc 16 anys, faig aquesta consulta perquè jo i les meves germanesde 20 i 22 anys tenim pares separats.
No hem passat per jutgats ni res, els meus pares van voler arribar en un acord de bon rotllo. Les tres vivim amb la nostra mare i els caps de setmana quan volem anem a veure al nostre pare.
Fa poc el nostre pare ens ha proposat la idea de viure amb ell 15 dies i amb la nostra mare els altres 15 dies. Però el que passa és que jo i la meva germana de 22 no ens va bé la situació, en canvi la meva germana de 20 sí. Però per no separar també a les germanes, no sabem què fer. Unes volen anar i altres no, però tampoc ens volem separar. Adolescents, creieu que el millor és que cada una visqui on vulgui o que les tres germanes visquem juntes sigui on sigui?
Estrella Dorca

Hola!
Quina família més magnífica que teniu! Aquesta situació és un molt bon exemple d'amor i respecte cap a tots els membres de la família. Us felicitem de veritat!
Nosaltres no podem dir-vos què és millor: si viure totes juntes o que cadascú decideixi. Entenc que el vostre pare us ha fet aquesta proposta perquè li ve de gust tenir més contacte amb vosaltres, però vosaltres teniu tot el dret d'escollir on voleu viure.
De fet ja sou totes majors d'edat i per tant ja teniu prou poder de decisió. Fixa't que fins i tot ho podeu parlar entre les tres germanes. N'heu parlat amb els vostres pares? Potser podeu donar-vos un temps de prova. La decisió que prengueu no ha de ser per sempre, sinó que pot variar en funció de les vostres necessitats. Si la teva germana de 20 anys vol anar a viure amb el teu pare perquè creu que li anirà millor, per què no ho prova?
També has de pensar que si hagués decidit anar a viure a un pis d'estudiants, també marxaria de casa i us separaríeu.... No podeu viure eternament sota el mateix sostre (o sí, és decisió vostre), però a la llarga cadascú ha de buscar allò que el fa més feliç, no creus?
Parleu-ne totes tres des de l'amor i el respecte. Feu pactes de germanes si ho necessiteu i alegreu-vos de poder tenir una família tan comprensiva i tan ben avinguda.
Una abraçada!
Laia Sala