Futur...
Hola, necessito ajuda. L'any que ve començo batxillerat i tots els meus amics el faran al mateix centre menys jo. Jo l'hauré de fer en un altre institut i no coneixeré a ningú i a més em separare dels meus amics. Tinc por perquè sóc molt tímida i no sé com em relacionaré amb els nous companys encara que vull conèixer noves persones; i perquè els meus amics em deixin de banda i no comptin amb mi per quedar i aquestes coses com ara i la confiança que tenim es vagi esvaint amb el temps... Ho penso i em poso trista, necessito consells. Gràcies!
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, no t'avancis! Disfruta d'aquest curs amb els teus amics! Ara els tens, així que no et perdis aquest curs pensant que l'any vinent els perdràs, d'acord?
Per altra banda, pot ser tot un repte per tu! Tu et consideres tímida, però tu mateixa tens ganes de conèixer altres persones, així que estic convençuda que et marcaràs aquest objectiu. Recorda que l'any vinent també hi haurà altres persones noves a l'institut i la classe s'haurà de reajustar. És a dir, s'hauran de formar nous grups de treball, es distribuirà la classe segons el batxillerat, hauran passat coses a l'estiu... tots aquests factors faran que dins un mateix grup hi hagi canvis en les relacions i per tant la teva aparició (i la de gent nova) serà aire fresc!
Posa't objectius realistes, no pretenguis sortir el primer dia amb un millor amic o amiga! Dedica el primer mes, mes i mig a conèixer la gent de la classe, tingues la ment oberta i interessa't per la seva persona, per com són, què els agrada... així podràs anar descobrint quines persones són més afins a la teva manera de veure el món.
Però recorda una cosa molt important: pas a pas!
Ara toca viure aquest curs, no el desaprofitis pensant en el curs vinent ;)
Una abraçada!
Laia Sala