Nose com baixar de pes!!
Hola! Fa temps que intento perdre una mica de greix abdominal i intento menjar una mica de tot, faig esport cada setmana (pero tampoc res obsesiu, una mica de gimnas suau dos dies a la setmana i futbol sala un dia a la setmana), si que es veritat de algun dia m'atipo massa o menjo alguna porquerieta com un kinder bueno o coses aixi pero molt de tant en tant. I no hi ha manera de rebaixar la panxeta, que puc fer? tinc 24 anys, peso 78 Kg i medeixo 1'77.
Moltes gràcies ;)
Carlota López Ballestar

Hola guapo!
Gràcies per escriure al consultori.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veig que estàs
en la franja del normopes, és a dir, que no tens cap problema de sobrepès.
Si de tant en quant menges xocolatines etc. no
passa res, el que és important és fer-ho esporàdicament, no cada dia i això ho
fas bé.
Pel que fa a l’esport també està bé. Fas esport 3
cops a la setmana que és el que recomanem habitualment. Pensa que en funció del
tipus d’exercisi que facis al gimnàs pot ser que pesis més (per l’augment de la
massa muscular).
Tot i així et deixo aquí sota les pautes per seguir
una alimentació equilibrada. Però el que és important és que sàpigues que no
has de perdre pes.
S’han de fer 5
àpats al dia
(esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats
de carboni
(pasta, arròs, pa,
cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites
i verdures:
5 cops al dia.
Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui
més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al
dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que
menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4
cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb
altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga