Soc massa vergonyosa, que puc fer?
La cosa es que soc una noia amb bastanta vergonya, pero nomes a classe, quan he de parlar i tal, perque per exemple quan conec a algu nou soc molt oberta i al cap de 5 minuts ja sap la meva vida. Pero a classe sempre em poso super nerviosa quan he de parlar, i a les exposicions ja... ni parlar-ne. i el que em passa es que em poso super vermella i els ulls se'm posen plorosos, pero de totes maneres encara no he arribat a plorar mai😂 que puc fer per calmar-me, sobretot avans d'una exposicio?
Estrella Dorca

Hola Marina,
Doncs segurament el que et passa és que tens molta por de les reaccions dels teus companys o dels teus professors. També és possible que siguis molt autoexigent amb tu mateixa i a vegades no ens permetem fallar ni un moment. Quan estem més centrats en "què pensaran els altres" que no en "què estem dient nosaltres"... tenim un problema. Anem a veure algunes recomanacions:
• Porta ben preparada l'exposició. Sàpigues del que parles.
• És natural tenir un moment de nervis i vergonya. Els nervis ens ajuden a estar més activats i per tant, més connectats al moment present.
• Mira un punt fix de la sala, o alguna persona que et doni confiança.
• Respira fons quan notis que t'estàs accelerant.
• Centra't en el que estàs explicant. No et fixis en les cares de la gent, segurament la meitat no t'està escoltant.
• Assumeix que t'equivocaràs o encallaràs en una o dues ocasions, no podem fer-ho perfecte. Això et relaxarà.
• Imagina que ho expliques a algú desconegut. Potser et sents més còmode!
• Confia en tu. Saps del que parles i estàs preparada per fer-ho.
Una abraçada!
Laia Sala
Estrella Dorca
Hola Marina,
• Porta ben preparada l'exposició. Sàpigues del que parles.
• Respira fons quan notis que t'estàs accelerant.
Una abraçada!
Laia Sala