PERQUÈ M'ESTÀ PASSANT AIXÒ? Ajudeu-m'he sisplau.
Hola adolescents,
Des de fa uns mesos que el meu cos a començat a transformar-se i ha començat a baixar de pes. Admeto que el principi volia perdre pes per veurem millor però es que ara se'm ha anat de les mans... Sóc una noia de 1,63 i normalment pesava 53-54 kg però ara he baixat i peso cada vegada menys i no se el per que.... ara peso 47,5-48kg i no faig cap mena d'esport i menjo les cinc vegades del dia normalment. Cada vegada que em peso a la bascula veig que el meu pes disminueix i no se que fer...
No entenc perquè el meu cos baixa de pes i no se si es normal o es perquè començo a tenir algun trastorn alimentari i tot això em preocupa.
D'altre banda, ma mare sempre que em veu lo primer que em pregunta és que que he menjat i em diu que estic molt prima per ella i cada vegada em molesta més que m'ho pregunti i m'ho digui. Se que es preocupa per mi però em fa posar-m'he trista i a la vegada enfadada perquè jo també ho estic de preocupada igualment que no li digui a ningú. Després hi altres vegades que em mira i em diu; "ara anirem a la bascula i veurem quant peses i depèn del que pesis anem al metge", però mai acabo pesant-me i em tranquil·litzo perquè se que si veu que peso 48kg em porta directament al hospital perquè és molt poc en comparació del que he estat sempre.
Seriosament, no se que fer. No se perquè el meu cos reacciona d'aquesta manera i no li vull explicar a ningú que sigui del meu entorn perquè se que es preocuparan....
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per
escriure al consultori i confiar amb nosaltres al explicar-nos això. Entenc que
estiguis preocupada.
La veritat és que
si que has perdut molt pes (6 kg aprox.), sobretot tenint en compte que dius
que tu no has fet cap canvi. Dius que no fas esport i que menges 5 cops al dia,
de manera que no cap sentit la pèrdua de pes. Per altre banda si que dius que
al principi volies perdre pes... el que m’ha fet pensar que potser si que hi ha
hagut canvis, però que tu no els hi has donat prou importància. Tot i així
tampoc n’estic segura.
Penso que el més
important és que vagis al metge i que miri com està tot. Evitar fer això només
farà que cada cop et sentis pitjor i que tant la teva família com tu esteu més
preocupats i no val la pena.
No sempre que una
persona perd pes significa que té un trastorn alimentari, a vegades poden
haver-hi aspectes mèdics que poden provocar-ho i això és que el metge té que
mirar.
De veritat. Jo
parlaria avui amb la teva mare i demanaria hora per la setmana que ve. Mentre
intenta seguir fent els 5 àpats al dia menjant de tot.
T’agrairia molt
si m’escrius una nova consulta explicant que t’ha dit el metge.
Una abraçada
I Ànims!
Carlota López
Ballestar