amiga amb problemes, que faig?
Hola, tinc una amiga que des de l'any pasat més o menys va comensar a actuar de forma extranya. Vam fer una excurció de una setmana i allí, al conviure amb ella vam notar més el problema, no volia menjar, se emportava una llibreta al lababo que no podiem tocar, i ens vam donar conté lo prima que estaba. Una xs de pantalons li va gran.
Li vam intentar treure el tema de l'alimentació i tota la estona ens canviava de tema i deia que si vomites mai li diria a ningu. Després sempre està amb mal de panxa i cada cop esta mes distant, quan quedem totes juntes no parla, l'unic que fa es parlar amb s'ha mare pel wattsap. I l'altre dia em va confesar que es veia gorda, jo li vaig dir que així es veia ella pero que la resta de gent la veiem molt prima i ens preocupa. I per ultim avui m'ha dit que vol anar a psicoleg i no m'ha bolgut dir perque.
Per acabar de explicarto tot te una familia "peculiar" on s'ha mare no pot fer res sense que son pare li deixi, el seu pare els pega a ella s'ha mare i el seu germa, i ens ha explicat que li fa fotos quan dorm i se li puja la samarreta o directament al cul quan porte pantalons curts.
Siusplau disme que fer, o hem probat tot i cada cop esta mes distant i mes trista, com si s'apagues a poc a poc.
Estrella Dorca

Hola,
Entenc perfectament que estiguis preocupada per aquesta amiga. Estigues al seu costat i escolta-la. Intenta parlar amb ella d'altres temes, demanar-li què té ganes de fer, i buscar estones per passar-vos-ho bé i riure molt, que ho necessita ;)
Per altra banda, hauràs d'actuar i parlar amb algun adult. Tu sola no et pots fer càrrec d'aquesta situació. Parla amb el vostre tutor o tutora, parla amb els teus pares i que ells comencin a actuar. Si ella vol anar al psicòleg, és una bona senyal. El vostre tutor l'ajudarà a trobar el recurs que necessita, a quin centre ha d'anar i com ho ha de fer.
Si veus que no hi ha resposta, sempre es pot demanar hora al metge de capçalera i que ell o ella us derivi a l'especialista.
Estigues al seu costat, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala