ADICCIO
Hola !!
Jo volia començar dient que m'encanta el treball que feu ! Ara be vull dir que a on visc tinc un grup d'amigues , i aquet estiu ens vam anar fent amb mes gent del poble i voltans , aixo va fer que algunes persones fumsin , a pricipi d'estiu va començar com una broma una calada un dia , una altre un altre ... ara tot el meu grup esta engantxat i no pot parar , jo algun cop li faig una calada , pero em controlo , pero em preucupa els meus amics ... que puc fer ? Es mes ... crec que jo nececito una calada cada dia ... Ajuda siusplau
Estrella Dorca

Hola Alba,
Carai! segur que tot el grup està enganxat? Potser només ho fan per seguir el grup? Per què no proves de parlar amb les persones amb qui tinguis més confiança i els proposes plans alternatius a fumar? És natural que estiguis preocupada i vulguis ajudar als teus amics, però en aquest cas, cadascú ha de prendre la seva decisió i assumir les conseqüències que comporta fumar:
• conseqüències físiques
• conseqüències mentals
• conseqüències amb la família
• conseqüències a l'escola
• Conseqüències amb altres amics
• Conseqüències al club esportiu
• conseqüències legals
• ...
Si tu no vols fumar més, planta't i busca altres amistats que no t'incitin. Intenta no fumar entre setmana i reduir tant com puguis les calades que puguis fer. La teva salut està a les teves mans.
Una abraçada!
Laia Sala