Suplici a casa, ens consumim
Bones adolscents, com podeu veure el títol d'aquesta consulta ja fa una mica d'engoixa. Parlo en plural, perquè també em refereixo a la meva germana, en aquest sentit.
Bé, os explico. El dia a dia a casa, s'ha tornat un calvari total. Des de fa quatre dies, només s'escolten crits i comentaris de malgust. Sento com la meva familia s'esta trencant poc a poc. No em parlo amb ningú de casa, en excepció de la meva germana, per la qual estic molt amoïnada i desesperada. No sé que fer, els problemes van en augment, intento parlar per les bones, i no aconsegueixo res. Però, el que més em destrosa, es veure a m'ha germana. Té tot el braç i la cama ple de talls, d'aquesta frustració que porta. Esta destrosada, i jo molt més de no poder fer res. Ens consumim poc a poc, què podem fer?
Estrella Dorca

Hola Grey,
Em fa molt mal llegir aquest tipus de consulta. Em sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació i que et sentis així a casa teva. No m'expliques què ha passat a casa últimament. Hi ha hagut algun conflicte?
Quan hi ha un conflicte que no s'ha resolt, ens solem comportar de manera molt més hostil, estem més vigilants i qualsevol comentari ens sembla un atac. Possiblement et trobes en aquest punt i per això també saltes més fàcilment. És natural que estiguis preocupada per la teva germana, però també t'has de protegir a tu mateixa.
Busca alguna persona a qui puguis explicar aquesta situació. Algú de la família que et pugui ajudar a redreçar-ho, o com a mínim, que et pugui donar suport. Amb la teva germana fes el mateix: dóna-li suport, parleu de la situació, compartiu les estones d'angoixa i també poseu-hi un toc d'humor. Sé que sembla estrany, però les bromes i l'humor poden suavitzar una situació complicada.
Aquesta és la tasca que està a les teves mans. La resta de la família, si veu que tu canvies d'actitud, segurament també farà canvis, ja veuràs ;)
Una abraçada
Laia Sala