Intolerància i ajuda
Hooola
Bé, fa uns dies em van detectar una intolerància a les farines blanques (com ara pa blanc, pasta, etc) el fet és que sóc una gran apassionada del pa blanc i se m'està fent molt complicada la restringió, doncs cada vegada que em diuen que no n'haig de pendre em venen unes ganes brutals de menjar-ne, i al final és el que acabo fent. Això no m'agrada ja que després em trobo fatal i durant uns dies em sento pesada. Qué puc fer? Hi ha alguna pràctica que m'ajudi a controlar l'ànsia de pa blanc? Espero que em pugueu ajudar. :)
Laura Medrano

Hola!!
Doncs em sap molt greu però si t'han detectat una intolerància és important que intentis no menjar-ne perquè a part de que et trobis malament o et faci mal la panxa, pot ser que estiguis malmetent algunes parts del teu sistema digestiu. La ment humana és una mica capritxosa i quan més ens prohibeixen una cosa, més ganes tenim de fer-la, però has d'intentar ser forta.
No hi ha cap tècnica màgica, senzillament que prenguis consciència de que no et fa cap bé menjar farines blanques i que has de buscar la manera de substituir aquests aliments per altres que si et vagin bé. Has provat de menjar altres tipus de pa amb cereals o fruits secs? També són boníssims i un cop t'hi acostumis t'agradaran més que els blancs, ja veuràs. La forma de controlar l'ansia és que et repeteixis a tu mateixa que el pa morè també està molt bo i que és el que pots menjar. Amb força de voluntat ho aconseguiràs.
Això si, la forma més fàcil d'evitar el pa blanc és no tenir-ne.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org