Bulimia
Hola Adolescents,
Ja fa un temps que vaig començar a notar que començava a tenir un problema alimentici, cada cop tenia mes gana i em preocupava que mestava engreixant. Com que tinc una amiga que té anorexia i ja sé que els trastorns poden ser molt complicats vaig decidir dir-lis a la meva mare i un dels meus amics mes intims el que em passava a veure si m'anava bé parlar. El meu amic em va donar duport i em va dir que si necessitava qualsevol cosa allà està, però no es que m'ajudés gaire. En canvi la meva mare em va dir que aixo de tenir gana i voler menjar més és normal i que a tothom li passa.
No sé com fer-li veure que realment no em puc controlar, és com si perdés el control sobre mi mateix. Hi ha dies que em puc arribar a menjar una pizza mitjana, un kebab i a més unes patates, quan realment sé que no ho hauria de fer, i mentres ho faig també ho sé en el fons, però no puc parar. Algún cop després d'aquests atracons m'he ficat els dits, però evit-ho fer-ho ja que sé que no es bó per la salut, així que ara fa uns mesos que ja no me'ls poso.
De moment he pogut aguantar el pes ja que faig bastant esport i quan no tinc un atac em controlo molt el que menjo (sempre menjant 5 cops al dia, però amb menys cantitat i el més sà que puc), però vec que si segueixo així se m'escaparà de control, i no sé com fer-li entendre a la meva mare que realment és jn problema i no només que tinc gana.
Gràcies Adolescents!
Laura Medrano

Hola!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns i utilitzar el consultori.
Com bé dius, pot ser que estiguis tenint un problema amb l'alimentació i està genial que hagis fet el pas de demanar ajuda. Pel que expliques, la teva mare no ho acaba d'entendre i no veu que et calgui ajuda. El nostre consell és que per a que entengui ben bé què et passa, provis d'escriure una nota amb tot el que ens has escrit en aquesta consulta (explicant com et sents, què ets capaç de menjar en aquests afartaments que fas, quines pors tens,...) i si li poses per escrit i li deixes a algun lloc de casa on sàpigues que ho podrà llegir, potser li és més fàcil d'entendre el patiment que tens.
Una altra cosa que pots fe és trucar-nos a l'associació contra l'anorèxia i la bulímia (ACAB) i explicar-nos una mica la teva situació. Un cop haguem parlat, pots dir-li a la teva mare que ens truqui ella per a que li puguem explicar el que et passa i fer-li entendre que t'aniria molt bé rebre ajuda, o si més no, visitar al metge per a que poguessis comentar-li la teva relació amb el menjar. Normalment quan els pares reaccionen traient importància a aquest tipus de problema és perquè no poden entendre el que us està passant, i si un professional els hi explica, ho entenen millor i sabran millor com ajudar-vos. El telèfon de l'ACAB és el 93 454 91 09 i si vols pots preguntar per mi (Laura Medrano). Em trobaràs allà de dilluns a dijous de 15 a 20h o els divendres al matí. Si jo no hi sóc o no m'hi puc posar, pots parlar amb qualsevol dels meus companys, que t'ajudaran encantats.
Una abraçada molt forta!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org