No sé com ajudar-la
Hola!
Som dos nenes de 15 anys que tenim una amiga que des de el 7 de Juliol fins el dia d'avui 27 d'octubre es posa els dits. No ho fa cada dia, però dintre d'aquest periòde de temps ho ha fet uns 15 cops. Sempre es mira molt el cos, és una noia molt prima i es veu gorda. Ultimament veiem que la roba li comença a quedar gran i no li convé.
No sol menjar gaire i quan fa esport rendeix al màxim fins que es queda sense forces. Sobint fa comentaris com: "Joder mira quina xixa"
Només ho sabem nosaltres i ella sap perfectament el perill que té això però no ho pot controlar. Ara ens ha jurat que no es repetira, casi no nosaltres ho haurem de dir als seus pares el problema és que això ens ho va jurar fa uns dies però no ho ha complert. Nosaltres estem dubtoses, creiem que el millor es dir-li als seus pares perquè ja hem fet tot el possible per ajudar-la però li hem donat la nostre paraula de no dir-ho i intentar ajudar-la nosaltres.
No ho podem parar i el que estem fent es controlar si ho repeteix.
No sabem que fer, ens podeu aconsellar a fer el millor?
Laura Medrano

Hola guapes!
En primer lloc volem agrair-vos que hageu confiat en nosaltres per explicar-nos aquesta situació, i també aprofito per dir-vos que gràcies a la vostra pregunta podrem ajudar a altres noies que es troben en la mateixa situació que vosaltres.
Com ja sabeu, quan una persona no s'agrada a sí mateixa i es veu grassa quan realment no ho està, és fàcil que acabi patint un trastorn de la conducta alimentària, però en realitat la preocupació pel menjar i pel cos amaga altres coses com per exemple una baixa autoestima o ser una persona molt exigent amb un mateix, situacions que fan patir molt. Els trastorns de la conducta alimentària són malalties greus que per a superar-se necessiten un tractament especialitzat. Depenent de la gravetat, podrà ser un tractament menys intensiu o més.
Pel que expliqueu a la vostra consulta podria ser que la vostra amiga estigués començant a patir aquesta malaltia, i encara que us sembli que l'estareu traicionant, el millor que podeu fer és dir-ho als seus pares. Si ho seguiu amagant segurament provocareu que ella cada cop estigui pitjor, perquè els trastorns alimentaris no es curen sols i per desgràcia amb el suport de les amigues no n'hi ha suficient. El nostre consell és que parleu amb ella un dia i li digueu que esteu molt preocupades perquè no la veieu bé, perquè està angoixada, trista,... i que voleu parlar amb els seus pares per a que l'acompanyin al metge. Si us sembla bé, podeu dir-li que li deixeu una setmana de marge per a que intenti explicar-ho ella mateixa als seus pares, i que si no ho fa, ho haureu de fer vosaltres.
Segurament s'enfadi i us supliqui que no ho feu, us dirà que ella intentarà millorar i estimar-se més, però intenteu no cedir ja que estan passant els mesos i la situació (segons dieu) no millora. Tant ella com els seus pares tenen dret a rebre ajuda, és per això que us recomanem no guardar el secret més temps. Com us he dit pot ser que la vostra amiga s'enfadi amb vosaltres, però a la llarga us ho agrairà perquè encara que ella ara no pugui veure-ho, l'estareu ajudant moltíssim.
Una abraçada molt forta i endavant, sou molt bones amigues!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org