Pressió en els estudis
Hola bones! Sóc una noia que ha començat una Enginyeria aquest any a la Universitat, amb una bona nota i una bona experiència al Batxillerat. Però al arribar a la universitat, m'he vist molt carregada de feina, ja que jo no he estudiat mai en serio, i aquí, has d'estudiar moltíssim cada dia. M'he vist tant carregada de feina que m'ha arribat a estressar molt, fins i tot al punt de plantejar-me deixar-me la universitat a tan sols un mes d'haver començat. Fent una reflexió, he vist que el que faig no m'agrada, però no em deixen canviar a una altra enginyeria fins el curs que ve. Em recomaneu que segueixi amb aquesta carrera, intentant aprobar el màxim possible d'assignatures, fins poder arribar al juny i canviar-me, o és millor deixar-ho, concentrar-me en trobar tècniques d'estudi que em puguin ser útils i ja començar l'any que ve amb més força?
Moltes gràcies.
Elena Crespi

Hola Coral!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos què et passa. Deus estar vivint una situació ben complicada. És molt difícil veure que el que has escollit potser no t'acaba d'agradar i, a més, et costa moltíssim estudiar de la manera que et vago bé per treure bones notes.
Nosaltres no et podem dir si has de seguir o has de deixar la carrera però si que et podem plantejar diferents qüestions per valorar béla decisió que prenguis:
1. L'enginyeria que has escolio t'acostarà al terreny professional que tu desitges?
2. Si veus que vols treballar del que aquesta carrera va però no t'agrada el que estàs aprenent, creus que valdrá la pena buscar la manera d'estudiar i aprobar i passar el tràngul d'estudiar per assolir la carrera professional que vols?
3. L'altra enginyeria de la que parles creus que s'ajusta millor professionalment al que tu desitges?
De vegades, hem de trobar la manera correcta per estudiar i potser la cap d'estudis de la teva universitat i d ela teva facultat et pot ajudar.
El pas a la universitat és un canvi i sempre implica un temps d'adaptació, per tant, et recomanem que busquis ajuda per a trobar la millor manera d'estudiar. I si veus que realment no t'agrada el que fas, no cal que segueixis. Però només si tens clar cap a on vols anar.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81