Bff ànims pels terres
Hola! Us escric per demanar-vos ajuda, fa uns dies què estic molt negativa, més del que us imagineu, no tinc ganes de fer res, ni les coses que més m'omplien fa dies o setmanes ara em venen de gust. Sóc conscient de que és algo completament normal, i més en l'adolescencia, pero no soporto estar així i per més que ho intenti segueixo igual, sense ganes de fer res. El què us vinc a demanar és què em doneu consells perquè això passi el més ràpid possible.
Creieu que es millor que ho expliqui a algun amic per desafogar-me, o s'ho prendrà com una tonteria i estare pitjor? Quedo i intento divertir-me o estic a casa així tinc temps de pensar? Estic malament i confusa, espero que em doneu resposta el mes aviat possible, i si tardeu el temps que soleu tardar (1 setmana) espero que ja haigi millorat la cosa!
I un altre tema a comentar és el seguent, jo tinc 14 anys pero les nenes de la meva edat i del meu grup d'amigues no es maquillen, a mi m'agrada molt el tema maquillatge, pero dia a dia no vaig pintada. Ara que arriba Halloween tenia una mínima ilusió ja que sabia que era l'oportunitat perfecta per arreglar-me, maquillar-me, etc. Però a últim moment m'han castigat i he tingut un canvi de plans, quedaré amb un dels meus millors amics i unes quantes amigues més, pero cap d'elles anirà arreglada/maquillada. No em maquillo i així estic com elles però em quedo amb les ganes de fer el què em venia de gust? O faig el que em vingui de gust, però després aguanto les crítiques de tots els meus amics i coneguts?
Moltíssimes gràcies per tot! Petons!
Elena Crespi

Hola Laiaalaia!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos acuestes dues situacions. Intentarem donar-te algún consell per donar-te un cop de mà.
Sobre la primera situació que ens comentes: sempre és bo compartir el que et passa amb algú, si més no, el primer que aconsegueixes és desfogar-te i això sempre ajuda una mica (tot i que no resol els problemes). Si ho expliques a algú l'altra persona et pot donar un altre punt de vista i d'altres possibles maneres d'estar millor que tu mateixa no habites contemplat, per tant, endavant. Però també cal que et digui que hi ha una part de tu que haurà d'aprendre a conviure amb el malestar en les etapes de la vida que no t'agradin tant perquè això forma part de la vida i no es pot treure, es normal. El que està clar és que si trobes petites coses que t'ajudin a fer-te somriure, serà molt millor!
Sobre el maquillatge: tu tens tot el dret a maquillar-te independentment del que facin les teves amigues. El que si que et recomanem és que comencis per a maquillatges molt naturals i que no siguen molt exagerats i així ja aniràs trobant l'estil que t'agradi més!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81