No sé que fer (2001)
Hola,
des que ha començat el cole aquest any m'he sentit molt agoviada perquè em frustro fins hi tot quan trec un Bé de més i aleshores m'estressa molt tot i aquest any tindrem molts examens oficials, proves... Això m'estressa i el que he notat es que m'espanto per qualsevol cosa. El que vull dir amb això és que fisn hi tot quan la meva mare crida a sopar dono un bot. Arrel d'això i de que aquest any els meus pares estan tota l'estona cridant (no entre ells) sinó amb la meva germana petita i estan enfadats i també que noto que la meva mare no és del tot feliç perquè noto que ella està sempre treballant i no para mai i a sobre el meu pare penso que no l'elogia i no li dona el carinyu suficient. Es porten molt bé i tot però noto que no és del tot feliç i això em tésuper preocupada perquè no ser que fer. No els hi puc dir res perquè em dona molta vergonya i elshi afegiria un altre preocupació. Doncs bé, arrel de tot aixó des de fa un más aproximadament m'he començat a fer talls, no vull suicidarme ni res però quan el meu pare o la meva mare està cridant em serveix per concentrar-me en el dolor en comptes de en els seus crits. Això també m'ajuda a deixar de pensar una estona en l'escola.
Em podeu donar algun consell siusplau??
Gràcies
Estrella Dorca

Hola bonica,
Primer de tot, tu no et pots fer responsable de la felicitat dels teus pares. Si notes que la teva mare no és feliç del tot, diga-li. Demana-li si necessita ajuda per part teva o si pots fer alguna cosa per tal que ella estigui millor. Comenta-ho també al teu pare, potser així poden parlar de la situació i buscar una solució. Però recorda, la solució no l'has de posar tu. Ells dos tenen una història com a parella i han de solucionar els seus propis conflictes.
Pel que fa a aquest estat de nervis que comentes, potser estaria bé buscar algun tipus d'ajuda externa que t'ensenyi a relaxar-te i a prendre't les coses d'una manera més efectiva. Aquest nivell d'ansietat no t'ajuda ni amb els estudis ni amb la teva salut. Així que busca ajuda. I la primera ajuda ha de venir de part dels teus pares. No tinguis por a causar-los més problemes, pensa en com se sentiran si no saben que estàs malament. Confia en ells, ells hi són per protegir-te, així que deixa't ajudar.
Finalment, PARA DE TALLAR-TE! Fa poc que has començat, així que et serà més fàcil parar. No et posis un altre problema a sobre... Si no t'agrada sentir cridar als teus pares, si et fa mal... busca una altra manera de canalitzar-ho: plora, escriu, escolta música... però no t'autolesionis, perquè empitjoraràs la situació.
No pateixis, tot s'anirà arreglant. No has d'assumir el pes de tot això, simplement has de parlar-ne amb els teus pares i que ells comencin a actuar per estar millor dins de casa, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala