vincle emocional massa fort (es normal? Que puc fer?)
Ja fa més d' un any que tinc un vincle emocional, per definir-ho d' alguna forma, cap a una professora que durant aquest últim any m'ha ajudat i escoltat en moltes situacions difícil que he passat i segueix o passant, amb només escoltarme, ja que ella al no ser psicòloga molts cops no sabia que dir-me (com quan li vaig entregar, per exemple una nota explicant que tenia por de mi mateixa, que no feia res amb ganes i estava molt de s motivada i dient-li que havia fet un intent de suïcidi, o en altres casos amb un TCA que estic patint). El problema és que em passo el dia pendent de si la veig per l'institut com per tenir-la controlada (suposo que es por a que un dia no estigui) i molts cops quan li he dit de parlar, a l' hora que havíem quedat em quedo sense paraules, perquè al final no deixen de ser només ganes de poder parlar amb ella perquè em fa sentir bé i la he arribat a considerar una "segona mare". Estic molt obsessionada amb ella, i fins i tot tinc amigues que s' han fartat de que parli sobre ella. Recordo com ella un cop en que vaig tornar de l' hospital ja que em van ingressar per intent , vaig anar directa a ella (havia passat dies molt dolents trobant-la a faltar) i em va dir que havíem de començar a desconnectar, en aquell ment em vaig bloquejar i ella va haver de deixar el tema bastant tallant amb un "doncs no ens veiem" i això em va afectar moltíssim emocionalment. Al final quan me la vaig trobar ja em va dir que pactariem dies a la setmana per a que no anés tant a buscar-la i ara últimament ja no tinc massa a dir-li ja que estic trobant als professionals que em poden ajudar, però ara pateix o perquè igualment vull buscar excuses per tenir la ocassió de parlar amb ella ja que em cau genial i et comprèn. També ara estic a 1r de batxillerat i el curs vinent ja serà l' últim a l institut. Em preocupa molt haver de deixar de veure-la, m'ha marcat molt a la meva vida. I ella es molt reservada, així que dubto que quan arribi el moment em vukui donar el seu correu personal per seguir parlant o veure s e alguna ocasió. Què puc fer? No vull deixar de vere-la ni de parlar amb ella!
Estrella Dorca

Hola Alyon,
Entenc que vulguis mantenir el contacte amb aquesta persona, ja que t'ha ajudat molt i la sents molt propera. Però també has de respectar la seva decisió. És possible que la relació que teniu, comenci a excedir el que és esperable en una relació professora-alumna, i per això vulgui posar una mica de distància.
Potser per tu és difícil d'entendre, però has de respectar aquest espai que t'ha demanat i començar a posar una mica de distància. Això no vol dir que deixi de ser important per tu, al contrari, així tens l'oportunitat de guardar-la en un lloc especial a la teva vida. Aprendre a desprendre'ns d'alguna persona és un aprenentatge molt díficil, però molt necessari.
No estàs sola, tens molta gent al voltant que, encara que no substitueixin aquesta professora, volen ajudar-te, recorda-ho!
Una abraçada!
Laia Sala