Com estimar-me?
Hola!
D'ençà que va començar tota aquesta etapa d'adolescència he arribat a un punt que em subestimo moltissim... és a dir, com si penses que al costat de qualsevol persona jo no valc res... i en el fons sé que no es així, però tinc aquest pensament constant sempre, i em fa sentir inferior envers a cap repte o persona, sobretot el meu nòvio. Jo l'estimo molt, i sé que ell a mi també, però desprès de 9 mesos junts em segueixo preguntant que fot amb mi, i que segur que ja estarà cansat. Com ho puc fer per valorar-me més? És fotut això de l'autoestima...
Gràcies!!:)
Estrella Dorca

Hola!
Tens tota la raó: és molt fotut això de l'autoestima! i és que ningú ens ha ensenyat a estimar-nos a nosaltres mateixos, ni tampoc ens han ensenyat a tirar-nos floretes.
A vegades, quan ens comparem amb els altres, tendim a fer dues coses:
• centrar-nos en un aspecte que per nosaltres és negatius: per exemple, "a mi no em van bé les mates però a ella sí" / "ella és boníssima en futbol i jo sóc molt patosa" / "tinc el cabell horrible i ella té una cabellera preciosa"
• Considerar que si algú té una cosa positiva, la resta d'aspectes també seran igual de bons. Exemples: "si les mates se li dónen bé, segur que en la resta d'assignatures també" / "té un cabell preciós, és guapíssima" / "Juga molt bé a bàsquet, segur que tots els esports se li donen bé"
Si coneixem aquestes trampes del cervell, podem detectar els pensaments negatius que tenim i eliminar-los o, com a mínim reconèixer-los.
Per altra banda, per què et sents així amb la teva parella? Si ell voluntàriament vol estar amb tu, és perquè alguna cosa positiva l'hi aportes, no creus?
Fes-te un regal i disfruta de tu mateixa, disfruta de la teva manera de ser i de tot el que t'aporta ser així: els teus amics, la teva família i la teva parella ;)
Una abraçada!
Laia Sala