problemas
Hola, voldira saber com poder ajudar a meva novia, ja que te bastants problemes familiars.
Jo hi ella ya fa bastant temps que portem sortint, ja fa 1 any y 3 mesos, en aquesta relació un problema que tenim en contra es la distancia, que només ens hem pogut veure mitjançant l’skype y dia a dia seguim lluitant per poder veure’ns en persona.
Ens portem 3 anys de diferència, jo en tinc 18 i ella en té 15. Hem tingut bastantes discussions però sempre en parlem i o acabem solucionant, com pot passar en les diferentes relacions. Ella mu explica tot ya que sempre le e intentat ajudar en qualsevol problema.
El problema és que ella li plora moltes vegades a se mare perquè la ajudi a poder aconseguir veure’m en persona.
Els seus pares estàn separats des de que ella era petita, i se mare últimament se li posa a dir coses com acabaras com el teu pare, que em donaria igual que no i fosis, que m’arruines la vida, el seu pare va tenir una filla fa poquet temps però per desgracia se li va morir, també lu que fa es dirli coses com el teu pare ya ho a pagat ara algun dia lo pagaras tu i coses així.
Per exemple avui li a dit que parlaria amb la adbogada i si marxes de casa no tornaria a parlar mai amb el seu germà ni que tampoc el veuria mai més. Ella i el seu germà tenen una bona relació encanvi qui té mala relacio és ella amb la seva mare y el seu padrastre que se li posen a dir coses sense que la pobre no els hagi fet res per fer-los enfadar.
Així porta uns quants dies, només en arribar del cole ja se li posen a dir coses, i així en la hora de dinar, la hora de sopar etc. A ella quan està la taula se li pasen les ganes de menjar, el que fa és anar a al habitació a plorar y de mentres em demana consells a mi.
Jo el que e fet avui es dirli que parles amb se mare, i li digues que vol anaar a un psicòleg que la podrien ajudar i si fes falte que els psicòlegs parlessin amb els seus pares, y de aquesta manera intentar tenir una millor relació els 3.
Ella no em vol fer cas, té por de parlar amb se mare ya que no es pot mantenir una conversació normal i li diu coses com us e explicat anteriorment.
Com la podria ajudar ?
Sisplau responeu-me el mes haviat possible, perquè ya em fa por que fagi alguna tonteria, que no es el primer cop que mu diu ...
Gracies
Estrella Dorca

Hola,
Doncs la veritat és que estàs fent tot el possible. Des de la distància l'únic que pots fer és donar-li tot el suport que l'hi dónes i recomanar-li que busqui ajuda en algun professional. Està clar que la relació amb la seva mare no és gaire adequada, però és ella qui ha de trobar les forces per intentar canviar-la o, com a mínim, que no l'afecti tant.
Si ella no se sent capaç de parlar amb la seva mare, potser pot parlar amb altres familiars amb qui tingui més confiança, com per exemple alguna tieta o algun tiet, o l'àvia.... Potser ells sabran trobar la manera de facilitar la comunicació dins de casa.
Tu continua donant-li aquest suport, ja que és important per ella i continueu trobant estones per divertir-vos conjuntament, encara que sigui a distància ;)
Una abraçada!