No sé què fer
Bones!! Tinc una consulta. fa uns mesos em van detectar altes capacitats, i la meva escola em va plantejar saltar-me un curs i no sé que fer. a veure, tinc molts amics, però al tema de classe, es una avorriment que m'estressa, tres hores per entendre una cosa... També tinc amics que fan un curs més i no sé que fer! No m'imagino fer el viatje de fi de curs amb altres persones. És possible que marxi a fer 1r de batxillerat a fora, marxaria amb una any menys, però també m'agradaria considerar lo que l'escola m'ha proposat, seria positiu saltar-me un curs ja que no fem res, m'estan marxant les ganes d'estudiar. Siusplau em podriu ajudar a decdir-me? Moltíssimes gràcies adolescents!
Estrella Dorca

Hola Nai,
Nosaltres no podem prendre aquesta decisió per tu. És una decisió complicada i cal que la prenguis amb total consciència. Parla amb els teus pares, els teus professors i els teus amics més íntims. Ells et coneixen i et sabran aconsellar millor.
De totes maneres el debat està centrat en dos nivells: la teva motivació per l'estudi (et diu que pugis el nivell) i la teva vinculació amb els companys (quedar-te al curs actual).
No es tracta que valoris què pesa més a la teva vida, sinó quina és la decisió que més et penediràs d'aquí un temps...
Sento no ajudar-te més, però la decisió és teva.
Una abraçada!
Laia Sala