acne
holaa adolescents.cat!!
primer d tot us vull felicitar per la feina q feu, mencanta!!!
comenco, tinc 13 anys, fa poc q mha vingut la regla (i la tinc molt irregular, es normal??) pro tinc moltissims granets per la cara, la pitrera i lesquena. mhe informat amb alguns videos de youtube, pro prefereixo utilitzar metodes naturals per eliminarlo, q em recomaneu?? i una altra cosa, en un lloc vau publicar q era millor duxarse amb aigua freda per obrir els porus, pro en una consulta q era millor laigua calenta, q faig?? normalment em duxo amb aigua calenta menys lultim minut, q poso laigua congelada, esta be??
tinc un altre dubte, tinc el cabell bastant curt, i vull q em creixi be i sa, q puc fer?
moltes gracies
Laura Medrano

Hola!!
Moltes gràcies a tu per seguir-nos i per haver-te animat a escriure'ns! Anem per parts:
Si la regla t'acaba de venir és suuuuper normal que no la tinguis regular. Hi ha noies que tenen la sort que durant els primers mesos ja se'ls hi regula i els hi ve el dia exacte que els hi tocaria i n'hi ha d'altres que no se'ls hi regula mai... Com que a tu t'acaba de venir encara és aviat per saber si seràs de les noies "regulars" o de les "irregulars". Paciència i a veure què.
Respecte a l'acnè, dir-te que son granets que apareixen "per culpa de les hormones". En el cas de les noies normalment quan estem ovulant és quan ens en surten més, i sobretot a l'època de l'adolescència. El millor que pots fer és mantenir una bona higiene, és a dir, rentar-te la cara amb aigua i un sabó neutre cada dia (matí i nit) i acostumar-te sempre a desmaquillar-te abans d'anar a dormir per a que la pell respiri. A més d'això també és important tenir la pell hidratada i per a fer servir una crema que et pugui anar bé el nostre consell és que ho demanis a la farmàcia i/o al dermatòleg (metge especialista de la pell). Hi ha mil cremes diferents i no totes van bé per a tots els tipus de pell, així que el millor és que un expert t'assessori i et recomani. Sobre lo de la dutxa, molta gent recomana dutxar-se amb aigua calenta (tibia millor) i abans d'acabar passar-nos aigua freda pel cos, però la veritat és que ara que ve l'hivern fa molta mandra perquè fa fred. Si no ho fas no passarà res. De fet cap científic ha dit que això serveixi per a res...
Sobre lo del cabell, dir-te que no hi ha trucs màgics per a fer-lo crèixer més ràpid. El que sí que és cert és que si el tractes bé i no el tenyeixes en excés ni abuses de l'assecador i de la planxa, et creixerà més fort i sa.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@Acabcatalunya
www.acab.org