Problemes amb els pares
Hola!
Desde petita sempre he tingut problemes amb els meus pares i mai ho hem sapigut solucionar, fins arribar al punt de barallar-nos moltíssim i jo tenir ganes de no haver nascut en aquella família, pel simple fet de que noto que molesto, que sobro o que sóc la causant de tot. Aquest últim any ha anat millor, jo he deixat de contestar tant, però la qüestió és que ma mare arriba molt al límit, sempre que dic algo li molesta, o que faig algo sempre ho faig malament. I el pitjor és que després li explica al meu pare, i ell s'emprenya amb mi també, i els dos em foten bronca. És una injústicia que per res s'enfadi i li expliqui al meu pare coses que no són. A sobre, si el meu pare intenta defensar-me, s'enfaden entre els dos, i em donde a mi la culpa, i cada dia és el mateix. He intentat parlar amb ells però es fa impossible, sembla que ja no vulguin saber res de mi. Que podria fer?
Gràcies!
Estrella Dorca

Hola Carleta,
La relació amb els pares no sempre és fàcil. A vegades sembla que pel fet que siguin els nostres pares, ja ha de fluir tot i no és així. Tu mateixa dius que has fet alguns canvis i que sembla que la relació ha millorat, així que continua així perquè això és el que està a les teves mans.
Tinc la sensació que es tracta d'una temporada, d'una època que esteu passant (segurament la teva adolescència) on cap dels tres sap exactament com actuar... i per això xoqueu tant.
Et deixo alguns trucs per tenir una comunicació positiva amb la teva mare:
• Parla tranquil·lament, sense cridar ni accelerar-te.
• Quan notis que t'estàs començant a posar una mica nerviosa, diga-ho.
• Parla des del "Jo", és a dir: "jo em sento....; jo penso que.... ; quan em dius això, em fa sentir que..."
• Busca maneres d'arribar a acords i poder negociar.
• Si veus que us esteu enfadant, demana parar la conversa i parleu-ne més endavant.
• Recorda-li en alguns moments que l'estimes i la necessites (li agradarà saber-ho).
Una abraçada bonica!
Laia Sala