AJUDAAAA Crec que la meva millor amiga és una sociopata :'(
Hola, el cas es que jo tinc dues millor amigues des de sempre. Ens vam conéixer als 3 anys i des de llavors som inseparables. El cas es que una d'elles es freda, manipuladora, no té empatia i no sembla que li importi trepitjar als altres per sortir-se'n amb la seva. Crec que pot tenir a veure amb que a 1r d'ESO va patir bullying i els seus pares no li fan gaire cas, a més, la mimen molt. Li vaig fer un test d'aquests d'internet de sociopatia aixi mig en conya però va donar un porcentatge bastant alt i estic preocupat. Com li faig veure que el que fa no està bé? Per exemple avui m'ha dit de tot perquè m'ha ordenat que em canvies de lloc i jo li he dit que si no m'ho demanava bé que passava. No vull perdre-la perquè l'estimo molt i sempre ha estat amb mi però això no pot seguir així.
Moltes gràcies i a veure si em doneu una resposta
Estrella Dorca

Hola Anònim del Maresme!
Primer de tot vull avisar-te que els testos d'internet no són gens fiables perquè tu mateix pots canviar el resultat en funció de la resposta que dónes a cada pregunta. Els tests de personalitat són qüestionaris molt llargs, amb molts ítems diferents per poder controlar al màxim les diferents variables. A més cal que els administri un professional que sabrà interpretar els resultats. Així que, per jugar i fer broma, són divertits, però no te'ls prenguis massa seriosament, val?
Per altra banda, tu no pots canviar la teva amiga. Ella és així i sembla que no vol canviar, per tant ho hauràs de respectar. Si a tu no t'agrada com et tracta o la seva manera de ser, potser hauràs de començar a distanciar-te una mica d'ella. Nosaltres podem decidir quines persones volem al costat. Si vols, per no ser tan dràstic, parla amb ella per explicar-li la teva situació i com et sents, però no intentis canviar-la si ella no vol ;)
Una abraçada!
Laia Sala