malaltia
bones, tinc una amiga que ha passat per una anorèxia.. i ultimament diu que es tornar a veure grassa i es sent malament amb ella mateixa... soc practicament la unica del grup de amigues que ho sap i no puc compartir aixo amb la gent. el fet es que nose que fer per ajudar-la ni per fer que se senti millor..
Laura Medrano

Hola!!
L'anorèxia, igual que qualsevol altre trastorn alimentari és una malaltia greu que costa de superar, però amb ajuda de bons professionals si que es pot aconseguir. Si la teva amiga és capaç de reconèixer en veu alta que es torna a veure grassa i que no s'agrada, probablement significa que està tenint una recaiguda. No sé si actualment encara està tenint algun tipus de seguiment o suport psicològic, però si no és així, podries aconsellar-li que torni a demanar ajuda professional abans de que la malaltia segueixi avançant.
A banda de parlar amb ella sobre la possibilitat de que demani ajuda, és important que no li estiguis parlant del tema tota l'estona ni preguntant-li a cada moment "com estàs", "què has menjat avui", "et veus millor",... ja que això segurament farà que s'angoixi i s'aïlli una mica. El nostre consell és que segueixis fent d'amiga com quan ella estava bé, és a dir que feu coses que us diverteixin, que la facis riure, que li diguis les coses que valores d'ella (de la seva personalitat, les habilitats que té, ...).
Tot i així, si veus que segueix malament i que no ho diu als pares, hauries de valorar el parlar tu amb ells i explicar-los com la veus i en tot cas que ells com a pares decideixin si l'han de portar al metge per a ajudar-la o no.
No cal oblidar que tu ets la seva amiga i per tant has e fer el paper d'amiga, no de pares ni de terapeuta ni de psicòleg.
Una abraçada molt forta i si tens qualsevol altre dubte, aquí estem!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org