Amiga amb problemes
Hola, una amiga meva diu que està gorda i fa 100 abdominals quasi tots els dies i intenta menjar lo menys possible.
Jo li dic que està bé però ella diu que està bé.
Crec que tindria de menjar més i no fer tant exercici si després no menja gaire.
Què faig per ajudar-la? Necessito ajuda.
Laura Medrano

Hola Marina,
En primer lloc m'agradaria agrair-te la teva consulta i felicitar-te per lo bon amiga que ets.
Per les teves paraules dedueixo que la teva amiga no té sobrepes ni obesitat, però tot i així ella es veu grassa i per això està intentant aprimar. Per desgràcia vivim en una societat on el culte al cos està a l'ordre del dia, i sembla que si no tenim el cos com el de les models de passarel·la, ja no ens hem d'agradar i estimar.
Pot ser que a la teva amiga, encara que no ho reconegui, li passi una mica això. Deu pensar que si aprima s'agradarà més i fins i tot que així aconseguirà tenir més amics, que la roba li quedi millor,...
El nostre consell és que intentis parlar amb ella en un moment que estigueu tranquil·les (és a dir, quan no hi hagi menjar pel mig ni quan estigui fent exercici) i que li expliquis que estàs preocupada perquè s'està obsessionant. No es tracta de que facis de policia ni de pares, però com a amiga tens tot el dret a dir-li com et sents i a que sàpiga que si té qualsevol problema o si està preocupada per alguna cosa, pot confiar en tu que ets la seva amiga.
No obstant, si veus que ella continua igual i que comença a perdre pes i a tenir comportaments estranys amb el menjar, és important que ho puguis explicar a algun profe de l'Insti per a que parlin amb ella i en cas necessari amb els pares. Ser bon amic implica estar al costat de la persona a la que estimem, però si aquesta posa en joc la seva salut, hem de demanar ajuda als profes o pares, ja que quan abans es pugui fer alguna intervenció, millor.
Espero haver-te ajudat. Un petó ben fort!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org