papas...
Hola!
Tinc un problema una mica gran... fa any i mig que conec a un noi i la veritat és que ens estimavem moltísim, ha fet coses per mi que ningú ha fet, s'ha preocupat per mi com si els meus problemes fossin seus, però sí que és realitat que era una relació bastant tòxica.
La qüestió és que vaig a un psicòleg per problemes d'autoestima i em va recomanar deixar-lo anar i és el que vaig fer; vam estar 5 mesos sense parlar, tot i que ha insistit molt en tornar i jo he estat a punt de caure; però els meus pares m'ho tenen "mig prohibit" perquè diuen que no em paguen un psicòleg per després no fer-li cas. Però realment m'he adonat que el trobo moltíssim a faltar, que l'estimo, he plorat per ell díes i díes i no em poden prohibir deixar de parlar amb ell.
El cas és que fa uns dies em va tornar a obrir i jo estic en uns moments dèbils per ell i vaig cedir. Volem tornar-ho a intentar perquè tinc la sensació de que sortirà bé aquest cop. Tot el temps que hem estat distanciats ens ha servit molt als dos i en cap moment ens hem deixat d'estimar, crec que això és de lo més especial d'una relació; però es que no em sento gens bé fer-ho d'amagat i tenir que amagar-nos per quedar, em fa sentir.
No tinc idea del que puc fer perquè els meus pares ho entenguin, ni com explicar-li a la psicòloga i poder estar bé de nou amb ell...
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola Nunu,
La situació que estàs vivint és bastant complicada, tinc la sensació que et sents atrapada entre l'amor i el respecte que sents cap als teus pares, el que sents que és el correcte i l'atracció que sents cap a aquest noi.
Les relacions que anomenem tòxiques són exactament això: són relacions que ens enganxen perquè ens donen quelcom molt positiu, però alhora ens fan sentir molt malament. Fixa't que parlem de "relacions" i no de persones tòxiques. El que és tòxic és la relació que es crea entre les dues persones, no podem responsabilitzar a una sola persona de tenir una relació tòxica. M'explico?
Valora tranquil·lament què t'aporta aquesta relació i, sobretot, en què et destrueix. Pensa en tot el recorregut que has estat fent fins ara, tot el creixement que has aconseguit... Parla amb la psicòloga dels dubtes que tens i pren una decisió.
Quan tinguis la decisió presa, ho hauràs de comentar als teus pares, si decideixes tornar-ho a provar amb ell sigues valenta i diga'ls que prefereixes dir-los la veritat, encara que no els agradi, a dir-los una mentida i veure'us d'amagat.
Els teus pares t'acabaran ajudant sempre que ho necessitis, no ho oblidis.
Una abraçada!
Laia Sala